Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 9 maj 2011

Att poopa

Ja, alltså, när man genomgår behandling efter behandling som misslyckas och misslyckas, då blir man lite introvert och helt inne i sin egen värld av analyserande på tvären och höjden. Slemhinnor (världens fulaste ord näst efter "vårtgård") analyseras, toapapper analyseras, kiss analyseras så då även eventuella magproblem.
Jag har inga magproblem. Ännu. Däremot så kan jag ärligt erkänna att efter alla misslyckade försök så känns det ta mig tusan läskigt att, nu när jag äntligen är gravid, gå på muggen och poopa. Göra nummer två. Jag vill liksom inte. Klart att jag mentalt fattar att inget händer men ändå! Kroppen är inställd på att inget får komma ut nu. Det som är i magen ska stanna. Minsta lilla krystning ska stoppas. Skydda påskäggen förbövelen! Det är en inre kamp varje gång.
Inte konstigt om jag får trög mage på riktigt vilken dag som helst. Inte bra. Måste få min kropp att tänka om...

Och skulle någon vara känslig så är det försent att sluta läsa nu. Oooops!

Kram

11 kommentarer:

  1. Hahahha, lite skitsnack lättar alltid upp :) Förstår verkligen din tanke! Men du kan ju inte gå och samla poop i ca 30 veckor till hahaha. Knasboll. Gå och bajsa med dig ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaaa! Redan gjort. A woman got to do what a woman got to do...
    Tänk en 30-dagars poop-mage! Läskigt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag känner igen det där.... Under ruvningen vågar jag nästan inte gå på toa alls, jag väntar verkligen in i det sista med nr 2...
    Galet var ordet...

    Skönt att du fått det gjort =)!

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Haha känner precis samma efter vår isättning, går och väntar på testdag. Vill verkligen inte poopa :).. kanske man kan äta laxermedel? blöir lättare?

    SvaraRadera
  5. Laxermedel kan sätta igång vilken livmoder som helst-det är litet smådåligt om man vill behålla.

    SvaraRadera
  6. HaHaHa ;) Åh jag känner igen det där! Vill helst inte heller göra nr 2 nu ... Vet att det inte är någon fara, men ändå!

    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Hihihi, jätteroligt inlägg! De gånger jag gjort IVF har jag inte heller velat gå på toa :)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Puh! Vad skönt att inte vara själv, hahahaa!

    Kram på er poopkompisar

    SvaraRadera
  9. Hahaha!

    Nog för att man har problem annars oxå..(har nämligen "fobi" att göra nr 2 annat än hemma)

    Kramas!

    SvaraRadera