Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 27 maj 2011

Förberedelser inför imorgon

Hmm, funderar på vad jag ska skriva om imorgon. Allt jag vet att jag ska skriva är:

- "Ofrivilligt Barnlös" som titel på inlägget så att det hittas i sökmotorer.
- att Ofrivilligt Barnlösas Dag ska återkomma varje år sista lördagen i maj, d.v.s. dagen före Mors Dag varje år, precis som i Finland.
- vår egen kämparhistoria lite kort.
- något som ligger mig extra varmt om hjärtat när det kommer till ofrivillig barnlöshet.

Det är allt. Hoppas att fler bloggare hakar på och gör likadant. Då blir det verkligen en hyllning till oss själva!
Här hos oss ska vi laga en riktigt god och härlig middag och fira vår gemensamma dag. Jag ska skåla i Birra Moretti Zero, alkoholfri öl som är tokgod. Min favorit ett tag framöver hoppas jag.
Jag ska också sätta mig och läsa igenom min egen blogg och faktiskt ta in hur otroligt jäkla starka och bra vi är och hur fina vänner jag har fått på vägen.
Tack för att ni finns allihop, både nya och gamla som läser här!

Kram

9 kommentarer:

  1. Hej på dig :)

    Jag har tittat in hos dig ett par gånger tidigare och har hittat hit tackvare Ladybond!
    Först så vill jag säga Grattis till er underbara lilla mini <3
    och sen oxå säga att de är så otroligt roligt att vi nu fått en egen dag precis som kanelbullen :D Och allt är tack vare dig!!
    Tack igen och en massa lyckoönskningar till er & mini!
    Kramar i mängder från Denise

    SvaraRadera
  2. Ja, vi är otroligt starka!!!! Om jag hinner , ska jag göra ett inlägg imorgon... Jobbar hela dagen, sen är det frimafest...

    Varmaste kramen till dig.
    Luiza (www.mellanhoppochfortvivlan.blogspot.com)

    SvaraRadera
  3. Tack själv för att vi får följa med på denna härliga resan :o) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! :)

    Ville mest kika in för att säga Grattis!! :) Jätte kul! :)
    Och självklart kommer jag att försöka knåpa ihop ett inlägg om just vår resa i morgon!

    (Hoppas att det går bra att jag länkade till dig via min blogg om just denna dag?!)

    Grattis igen och lyckoönskningar till er!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt vad denna dag verkar sprida sig. Min sambo (som är helt ointresserad av bloggar och inte har koll på så mycket vad gäller graviditet och sådär) sa idag: älskling, vet du vad det är för en dag imorgon?? Funderade en stund men kom inte på nåt. Jo, det är ofrivilligt barnlösas dag, sa han. Haha, blev helt förvånad och frågade hur sjutton han visste det. Han hade hört det någonstans men kom inte ihåg vart.

    Så grattis, detta kommer bli bra :) och jättegrattis till liten i magen :)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hörde dig på Rix FM häromdagen och blev så klart nyfiken. GRATTIS till ditt liv i magen. Jag är mamma till tvillingar som kom till genom spermiedonation. Vi gjorde två stycken färskförsök och ett frys innan vi valde att gå vidare med donation och då blev jag gravid direkt. Vi kämpade i 4½ år innan vi lyckades. Efter att jag hade fått mina underverk valde jag att donera ägg två gånger för att visa min tacksamhet. Kika gärna in i min blogg om du känner för det. Jag har lånat texten ifrån Barnlängtans sida angående Ofrivilligt barnlösas dag och har även länkat hit till dig. Hoppas det är okej med dig annars får du säga till. Tack för ett bra initiativ och för att du delar med dig!
    KRAM och lycka till!

    SvaraRadera
  7. Fina Wilda,

    Jag har gjort som "Tina"; Lånat texten från Barnlängtan och även länkat till din sida. Hoppas du inte har något emot det?!

    Stor kram till dig, för att du är just Wilda Mathilda och för det du gjord. <3

    SvaraRadera
  8. Tack själva allihop! Utan er skulle det inte bli en egen dag för oss! Och självklart får ni länka. :o)

    Smulan, du ska ha ett extratack för att du är ett ovärderligt stöd och för att du piggar upp med din humor jämt!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag har då i år skivit tidernas längsta inlägg med anledning av dagen, för att minnas tog det mig hela veckan dock...

    Men bara en kommentar av valet av dag, iofs en lämlig dag men sammanfaller också med Femmis dag. Det gör det lite kluvet för en Femmiskämpe som jag. Sedan 5 år tillbaka går vår årliga picknick av stapeln på olika platser i landet, som ett glatt event att fira de mammor som inte borde få finnas i svensk lag. Det enda där våra vänner är inbjudna att dela dagen med oss. Så nu ska jag ge mig av och picknicka lite. Även om dagsammanblandningen kanske blev lite olycklig från mitt perspektiv.

    SvaraRadera