Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 17 maj 2011

Hjälp Jenny

Åååå, vilken bra dag!
Började med en utbildning på jobbet som blev uppskattad av "eleverna" som var ett gäng säljare. Kanon!
Efter lunch hamnade jag i ett spontanmöte med en kollega och jag fick så mycket bra feedback, info och beröm att jag säkert växte tre centimeter som människa.
Och sen...intervju med forskaren jag nämnde tidigare. Det var så otroooligt kul att få prata om ÄD tills hennes öron nästan trillade av, hihihii. Allvarligt talat, jag pratade nog en hel del men hon var bra på att ställa frågor och dessutom är hon väldigt trevlig.
Jenny Gunnarsson Payne heter denna ihärdiga forskare och hon är etnolog och forskar om ÄD i baltländerna. Det var jätteintressant att höra henne berätta lite om det också. Inte bara jag som pladdrade.
Jag förespråkar så klart forskning kring ÄD och är genuint intresserad av den precis som att jag vill att mer forskning ska ske (om inte annat för att berika vissa journalister med lite vett och kunskap...) så att kunskaperna ökar och mer information går att hitta. I stora drag, tycker jag så.
Nu till saken: ni som ska, har eller funderar på att åka till Riga eller Polen och göra ÄD får gärna kontakta Jenny om ni har lust att ställa upp på en intervju för att bidra till hennes forskning. Ni kan självklart vara anonyma.
Jennys e-mail: jenny.gunnarsson.payne@sh.se

Hon är bra och väldigt trevlig. Promise. Och jag fick en stor och god kaka av henne också. :o)

Krama forskningen!

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken givande och bra dag du haft! Grattis!

    Hoppas du får en god natt.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag vill svara till dig på det förra inlägget och kommentaren:
    Det skulle varaför den goda sakens skull =).
    Hoppas du inte tog illa vid dig av mitt svar, jag menade inte att vara negativ, bara så jag kände om en sån dag =).

    Kram till dig för att du kämpar för oss alla =)!
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Näe, sånt tar jag inte illa vid mig av. Det är ju en personlig åsikt. :o)
    Jag ville bara förtydliga lite varför jag tycker att vi är värda en egen dag. För att det kan vara för en god sak generellt. Och alla mammor och pappor har ju en dag. Jag vill också! Typ. ;o)

    Kram till dig med!

    SvaraRadera