Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 15 maj 2011

Hormonstorm

Fina M kom hem med ett jättefint fodral till sin nya iPad häromdagen. Han satte sig i fåtöljen och packade upp det och såg så nöjd ut. Då händer det. Jag vet inte vad som far i mig.
"Men, tänkte du inte på mig också?" (vad håller jag på med?!)
"Jo, men jag visste inte vilken färg du ville ha."
"Men jag tänker ju aaalltid på dig... Du kunde ha tagit kort och messat..." (men ge dig nu, Wilda! Låt maken ha kul med sin nya leksak istället.)
"Jo, men jag tänkte faktiskt på dig men jag tänkte fråga istället."
"Men...snyft...vi är ju TVÅ! Du kan ju inte bara strunta i mig..." (sen NÄR har M struntat i dig, Wilda? Skärp dig!)
"Snälla, fina gumman. Jag lovar att jag tänkte på dig."
"Snörvel, snyft, snörvel...säkert?" (men guuuud, hur barnslig får du bli, Wilda?!)
"Ja, absolut. Blev du så ledsen för det?"
"Erh...näe...egentligen inte... det kanske är hormoner..." (suck, vad larvigt)
"Ja, det var inte så likt dig..."

Får väl bjussa på några såna "symptom" också. Trots att jag tokskäms för något så larvigt som att böla för att man tror att maken inte tänker på en. När han köper ett neoprenöverdrag till iPaden.
Såååå larvigt! Så inte jag.

KRAM

9 kommentarer:

  1. Haha, oj vad du är gravid! Men lugn, det går över när du har slutat amma. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag SKÄMS verkligen, hahahaaa! Så galet fånigt är det! Slutat amma? Det är ju en evighet dit, hahahahaaa!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hihihi, the hormones are talking :)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Heheheee... Ja, jag känner mig lite dum faktiskt. Men får skratta åt det så här i efterhand. :o)

    kram

    SvaraRadera
  5. Hihi :)Förlåt, men jag inte låta bli att skratta.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ååååå så underbart med dessa känsliga hormoner!!!! Å gumman, det blir mycket av dessa tokigheter :) Kram!

    SvaraRadera
  7. Helt ok, Elle! Nu flinar även jag. Har bölat till Mästarnas mästare igen också... Och till "PS. I love you" på fyran... Jobbigt det här, hahahaaM

    Smulan, jag lovar att bjuda på mer! Du vet hur det är så du kanske får några roliga flashbacks, hahahaaa!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  8. ojojoj. Jag som slutade amma för 10 år sedan och jag kan gråta åt allt och ibland (OK oftast kring mens) bli superlöjligt ledsen över något mannen säger.... Vad ska jag skylla på tro :-)
    Njut av graviditeten!

    SvaraRadera
  9. Hahahaaa! Du kanske fick "hormonstockning" som aldrig släppte?! ;o)

    Tack!
    Kraaaam!

    SvaraRadera