Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 25 maj 2011

Spytankar

Undrar när jag ska känna mig så där sprudlande lycklig över att få vara gravid? Jag vill verkligen det men allt fokus ligger på att försöka undvika att spy. Och vetskapen om att ÄD är en högriskgraviditet ligger väl och gnager också. Allt kan hända.
Men framförallt ligger fokus som sagt på att inte spy. Dels för att det är äckligt men framför allt för att det är viktigt att alla de 14 tabletter jag tar under dagen ska stanna i min kropp och göra nytta. Det är viktigt. Mycket spyfokus alltså...
Det skulle vara kul att bara få känna lyckan och inget annat så, som sagt, undrar när det blir så? Ser fram emot det.

Jag har också funderat lite på vad jag ska skriva i mitt inlägg på lördag på Ofrivilligt Barnlösas Dag. Insåg snabbt att det är ganska lönlöst eftersom jag är alldeles för spontant lagd för att planera ett inlägg flera dagar i förväg. Men det kommer nog att handla om "normaliteten" i kampen om barn. Och titeln på inlägget blir så klart "Ofrivilligt Barnlös". Är vi många som gör så, så kommer våra inlägg högt upp i söklistorna om någon söker på det. Hoppas att det funkar!

Ni har väl förresten sett eventet på Facebook också?
Och har ni läst om Fredrik Federley? Såå kul! Grattis till honom och mamman!
Och 2011 är frivilligarbetets år! Mina tankar går direkt till föreningen Barnlängtan. Kanske dags att jag hjälper dem lite mer i år? Jag är trots allt medlem av en viss anledning....

Kram

3 kommentarer:

  1. Din BM kommer säkert ge dig det glädjande beskedet att illamåendet brukar ge med sig efter v12 (har det dock inte gjort på mig). Men har du provat åksjuketabletter och seaband? Något måste ju hjälpa.... Kram

    SvaraRadera
  2. Tänkte också kolla om du provat åksjuketabletter. Mitt illamående gav sig inte heller vid v 12. Jag fick andra åksjuketabletter av dr som man inte blir så trött av (Lergigan comp) med dem och seaband gick det bra.

    Kram Wallan

    SvaraRadera
  3. Fina ni!
    Jag ha seaband men kanske ska avancera till piller också med andra ord. Urrk, änbu mer piller... Men vad gör man inte.
    Ska prova det!

    Kram och tusen tack!

    SvaraRadera