Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 26 maj 2011

Telefonlinjen...

Kul, när jag sitter här och väntar på intervjun ringer bästaste bästisen och pladdrar om hur kul det är att Ofrivilligt Barnlösas Dag uppmärksammas så och att det är sååå kul att Rix FM hör av sig och att blablabla.
"Jo, men de kommer nog inte fram till mig om du fortsätter prata med mig... Det är liksom dags nu."
Bästisen: "Gaaaaah!!!! Jag måsye till bilen så att jag kan lyssna! Heeej d..klick"

Hehehee, hon är för underbar.

Kram

12 kommentarer:

  1. Hej! Kommer skriva om den 28:e på minbebis, vill jättegärna att du kontaktar mig på stina@minbebis.com så snart som möjligt!

    MVH
    STINA

    SvaraRadera
  2. Jag fick göra som din kompis och springa ut i bilen, hann lyssna nästan hela samtalet sen gav internet upp och jag fick rusa ut barfota till parkeringen och hoppa in i bilen lagom tills att det var slut.. typiskt!

    Det jag hörde var super bra och väldans massa grattis till det pickade hjärtat, om jag inte redan har skrivit det :)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hörde dig nyss på radion och vill bara önska dig Lycka till!

    SvaraRadera
  4. har själv varit ofrivilligt barnlös fast under andra omständigheter än dej! jag har inga problem att bli gravid utan problemet är att jag får MA (fostret dör i magen, men kroppen stöter inte bort fostret) Efter långa utredningar så hittas inge fel! efter ett X antal MA så fanns inget hopp kvar... jag kommer inte få föda ett barn! jag kommer ALDRIG bli mamma!
    men tillslut så fanns det någon högre makt som hjälpte mej med mitt mirakel...i 9 månader så var jag säker på att jag kommer inte bli mamma... j´varför ska detta barn stanna??? när han väl föddes mitt mirakel så vände jag detta till att han kommer dö i plötslig spädbarnsdöd... sen fick man höra att man var en hönsig mamma... men jag ville njuta varje dag, varje minut varje sekund av min bäbis...
    idag är han snart 3 år och har en lillebror på 8 månader... och jag hoppas och önskar att alla människor kunde få känna lyckan när man träffar sitt älskade barn för första gången... Mina barn har gett mitt liv en mening och det är omöjligt att förklara vilen lycka det är... Lycka till med ditt mirakel och jag håller tummar och tår att det går vägen!

    SvaraRadera
  5. Har nu lyssnat på dig i efterhand och oh, så bra du var.

    Kommer lägga upp ett inlägg med länk till ljudklippet på min blogg.

    Och på lördag har jag tänkt att hissa min flagga, dock bara en lite fasadflagga, men ändå...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt bra intervju! Du var så välformulerad och lät så avslappnad! Grattis förresten till lyckan i magen! Kram

    SvaraRadera
  7. Hörde dej nyss på radio och önskar dej all lycka att denna gången ska funka fullt ut för er :-)
    Själv testade jag gravid i helgen efter att jag inväntade mensen för att starta vårt sista och 6:e IVF...snacka om chock hi,hi,hi är lite smånervös också men hoppas såklart i massor.

    Barnlöshetensdag---bra initiativ!
    Många lyckönskningar och kramar!

    SvaraRadera
  8. Vilken bra intervju du gav, skönt att vi som är barnlösa uppmärksammas i media. Lycka till med bebisen. Kram Janet Dahlgren, barnlös sedan 2008

    SvaraRadera
  9. TUUUUSEN TACK!! fina, bästaste ni!

    Måste erkänna att jag var nervös men det gick ju ok. Pew!

    Snöport, GRATTIS!! Vilken grej! Efter allt ditt kämpande! Galet kul! :o)

    Och tusen tack för att ni delar med er av era historier också. Vi är inte direkt ensamma.

    Många, många kramar till er!

    SvaraRadera
  10. Så himla bra intervju, du är bara bäst! Stort grattis till bebisen i mage!!!

    SvaraRadera
  11. Lyssnade precis på sändningen i efterhand. Riktigt, riktigt bra var du! Mina ögon tårades. För din och lilla bebisens skull och för att du var så oerhört klar och tydlig och rak. Suveränt! Vi kunde inte ha en bättre företrädare för oss alla som kämpar/har kämpat.

    Många varma kramar!

    SvaraRadera
  12. Åååh, nu blir jag alldeles rörd! Får tårar i ögonen.
    Fan, vad bra ni är allihop! TACK!

    Kram

    SvaraRadera