Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 25 maj 2011

Tillägg...

En tanke till:
Tänk om dessa företag fick utföra äggdonationer eller embryodonationer. Tänk er det sistnämnda i alla fall. Vilken dröm!
Och tänk om de kunde erbjuda terapeuthjälp också. Ska föreslå dem det, tror jag.

Och så hittade jag den här rapporten som visar utfall år 2009, d.v.s. för behandlingar gjorda 2007. Jag har inte läst hela ännu men det är nog intressant läsning! Kanske något att jämföra med SCB:s statistik.

Kram

3 kommentarer:

  1. Intressant läsning. Och upprörande då vi upprepade gånger frågat Sophiahemmet om det är skillnad på att lyckas mellan vanlig IVF och ICSI. Nej nej, inte alls har det ständiga svaret varit. Det beror på dina gamla ägg. Nu ser jag att statistiken för antalet förlossningar med ICSI är hälften procentuellt kontra vanlig IVF om man är 38+

    Hur kan man länka till undersökningen? Var hittade du den?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här:

    http://www.ucr.uu.se/qivf/index.php/dokument

    Jag hittade även ett dokument om anslag för 2011 för registret. Ska se om jag hittar det igen. Där fanns det tecken på att registret uppdaterats under 2010 och anslaget man sökte var för driften 2011. Så det kommer nog mer statistik där.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hojta till om du hittar det. Intressant att se om något ändrats. Nu ska jag plöja rapporten inför min träff på lördag med en gyn som både jobbar i Danmark + Sverige med IVF.

    Hoppas på mer raka svar än alla flummiga jag fått från klinikerna.

    Kram kram

    SvaraRadera