Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 15 maj 2011

Yrselproblem

Yrseln börjar bli ett problem. Idag åt jag frukost runt 7-tiden, ett ägg vid 9-tiden och sen åt jag inte lunch förrän kl 14. Det var inte smart alls. Efteråt gick jag upp på övervåningen och då kom yrseln rejält. Jag satt vid datorn när det snurrade så mycket att jag fick koncentrera mig på att förstå vad jag gjorde. Det avtog lite men har snurrat konstant sedan dess. I ungefär 1,5 timme. Nu är det soffläge som gäller.
Jag gissar att det har en del med blodsocker att göra och kombinationen med ett lågt blodtryck (som jag alltid haft) är nog inte det bästa när man är gravid. Jag ska verkligen försöka att äta lite oftare och lite mer. Det är bara så svårt att komma ihåg det när jag inte längre har någon aptit....
Vad gör man åt sån här yrsel egentligen? Någon som vet? Järn äter jag massor av men läste på nätet om att man även ska ta magnesium. Är det bra när man är gravid månne?

Hur knasigt är det inte; först mår jag illa när jag inte äter, sen äter jag och då blir jag alldeles yrslig och mår nästan illa av det?!! Jag SKA bara vinna över det här ständiga yrsel-illamåendet. En ny kamp är därmed inledd, om än dock en väldigt liten kamp, hihihi!

KRAM

1 kommentar:

  1. Illanmående och yrsel är bra tecken. Det är bara stå ut, vila. Det är inte mycket till du kan göra. Du gör allt på det bästa sättet ;)

    SvaraRadera