Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 11 januari 2012

Miniförberedelser

Nu har jag gjort en sida här på bloggen som heter "Miniförberedelser", längst upp till höger under headern.
Där har jag gjort listor på inköp och planering vi gjort inför Minis antågande. Tänkte att det kan vara kul att ha allt på ett samlat ställe som minne, men också att det kanske kan hjälpa andra med planeringen inför bebisankomster.
Hur som helst så har jag säkert glömt hälften och jag får nog uppdatera den lite löpande. Men det är en början i alla fall.

Och så är gissningslistan uppdaterad igen:

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht, bebisfron, Cissa

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara, Elin, Längtan67, VillSåGärna

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?, Carina, Esther, Mela

15/1 Jag, Hönsamaja, Fröken m, Bollan

16/1 Evelina, Nenne

17/1 Sara, Charlotte, vemvet

18/1 ahns

19/1 Skrutten04


Nu ska jag fortsätta att känna efter i varenda vrå av kroppen, om det inte är en liten förlossning på gång snart... Snälla, liksom....

KRAM

12 kommentarer:

  1. Vilken bra lista!
    Måste bara fråga (då det var 8 år sen jag hade spädbarn) så jag vet när jag blir gravid och får en liten ;) - "får" man ha kudde till bebisarna nu? Det fick inte vi, men allt ändras ju så ofta!
    Eremiter tips bara, coca-cola att dricka i bb väskan! Det hade vi (rätt mycket) och bm tyckte det var smart då det är snabb energi.
    Lycka till nu, och Mini - kom nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för bra tips! Och tack för att du gillade listan. :o)
    Jo, nuförtiden får man tydligen ha kudde. Men de vi har är så platta att jag inte ens skulle räkna dem som kuddar, hahahaa! Egentligen kan man nog lika gärna vara utan men vi fick de här.
    Saft och dricka har de på BB så vi skippar att ta med något sånt. I värsta fall får Fina M springa ner till Pressbyrån och köpa tänkte vi. :o)

    Och tack för lycka till också!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ok, ja det ändras ju rätt ofta allting.
    Åh vad jag är glad för er skull!
    Ni har nått så otroligt fantastiskt framför er, helt obeskrivbart!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åååh, vilken braig lista!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande det är. Vi längtar alla efter Mini! Jag skulle ta med minst ett par extra mjukisbyxor till mamma. Själv blödde jag igenom mina första dagen (trots jättebinda).
    Kram Wallan

    SvaraRadera
  6. Tack fina ni! Vad kul att den uppskattas!

    Och tack för supertips, Wallan!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Ursäkta att jag varit dålig på att kommentera, men jag har allt haft koll på dig varje dag, vill ju inte missa Minis resa till jordelivet :)

    Jag håller tummarna för att hon snart bestämmer sig för att komma. Massor med kramar på vägen!!

    SvaraRadera
  8. Störtbra lista. :) Jag skulle lägga till laxermedel (jag provade en del efer min förlossning och fastnade för Inolaxol) och halstabletter. Jag hamnade på iva på natten och fick inte äta eller dricka alls, fick en sjuk retohosta och hade superont i hela magen, och tror du sjukhus har halstabletter?Eller hostmedicin? Naj. Apoteket på lassis var ju stängt vid midnatt.
    Vet itne om det stod dator, men har ni möjlighet ta med en med din favoritmusik. :)

    SvaraRadera
  9. Vilken superbra lista! Vill bara tipsa om att ha med egen morgonrock, det var verkligen guld värt! Jag hade på mig min ovanpå kläderna jag "födde" i under hela förlossningen och sen ovanpå sjukhussärken hela BB-vistelsen, det var verkligen toppen!

    Lycka till igen och kram!

    SvaraRadera
  10. Bra lista, att jämföra med min egen. :-) Inser att jag missat en del... Nåt jag fått tips om är druvsocker! Min optiker tipsade också om att ha dygnet-runt-linser hemma inför förlossningen (om man nu har linser i vanliga fall!). Skönt att slippa glasögonen under förlossningen, eller torra ögon pga linser som inte ska sitta i fullt så länge...
    Hoppas Mini kommer snart!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tack för fler bra tips!!
    Får se om jag hinner och orkar ta med mer saker i beaktning nu. Fina M får ränna iväg och fixa det sista i så fall. :o)

    KRAM!

    SvaraRadera
  12. Kom på en grej till. Kan verka överkurs men en av tjejerna som födde sammad ag som jag hade eget täcke med sig. Jag var avundsjuk.

    SvaraRadera