Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 11 januari 2014

Vardagslängtan

Äntligen kom snön!
Jag har saknat den för här ute på ön blir det galet mörkt utan lite snö som lyser upp i mörkret.

Min fritid går nu för tiden åt att planera kalas för Mini. Vi får inte plats här hemma så vi har hyrt den lokala hembygdsgården för en billig penning. Där kan ungarna springa runt och busa utan att slå ihjäl sig på diverse bordshörn och annat i detta övermöblerade lilla boende.
Allt som ska bakas ska vara glutenfritt och det är så otroligt kul att läsa recept och luska reda på vad jag ska baka. Idag ska jag provbaka en god tårta jag hittade receptet på. Jag får nog återkomma om hur den blev... Jag är nämligen ingen mästerkock/bagare/konditor på något sätt.
Svårast är att hitta något i bullväg men jag får fortsätta att leta.

Förresten! Goda nyheter! WeRLabs är på gång att kunna erbjuda tjänster i Göteborg, Lidköping och Falköping. Det är ju strålande, tycker jag.

I övrigt så läser jag många bloggar och blir lite avis på alla som lyckas med sina syskonförsök även om jag självklart blir alldeles varm om hjärtat samtidigt. Det är helt underbart så fort en liten unge kommer till världen. Faktiskt.
Men det har blivit jobbigt att se mammor med barnvagnar och ett syskon gåendes bredvid vagnen. Ett litet hugg i hjärtat dyker upp varje gång. Aj.
Jag längtar så otroligt mycket till mars då jag ska börja med primolut om inte mensen dyker upp. Jag räknar dagarna nästan även om jag inte har en aning om när jag ska börja, hahaha!

Åh, denna längtan!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar