Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 29 juli 2015

BM och UL

Igår var jag hos bm och idag var det ul.
Hos bm bröt jag ihop trots att jag är utvilad. Allt är en enda berg- och dalbana inom mig och jag vet inte varför jag satt där och bölade. Helt plötsligt ville jag bara inte vara gravid längre. 
Vi pratade en del och bm sa att man inte behöver skina bara för att man är gravid. Det är helt ok att känna som jag gör och att det kanske också känns värre eftersom vi kämpat så. Och visst har hon rätt. Jag gillar inte att vara gravid. Det gjorde jag inte när jag väntade Mini heller, och visst känns det galet att känna så eftersom vi gjort äd. Men det är slutresultatet jag vill åt nu, inte själva graviditeten. Jag vill träffa Liten.
Och jag vantrivs med att vara så fysiskt begränsad, prata om min mage, prata om pojknamn, prata om hur Mini som storasyster, prata om dagistider, prata överhuvudtaget. Jag vill vara jag igen. Gosa med en bebis, prata jobb och träning, gå barnvagnspromenader, äta prosciutto och ta ett glas vin. 
Så ja, jag vill inte vara gravid längre.
Men alla mina värden är strålande, Litens hjärta galopperar utmärkt och han växer som han ska.
På ul idag var jag lugn, balanserad och lycklig igen. Jag fick se Liten ligga i säte och sova i ordentligt med fostervatten och med arnen över huvudet. Lite hår syntes på bakhuvudet också.

Han väger ca 1.860 gram (genomsnitt är 1.980 gram) och är ca 40 cm lång nu.
Jag längtar något otroligt efter honom!

Igår hittade Fina M en Brio-säng på Lekmer.se. Den var på rea, 50%! Så nu är den beställd. Den begagnade "vanliga" spjälsängen (också Brio) är jättefin men vi köpte den för bara 300 kr och den här nya går att omvandla till juniorsäng också, så den är prisvärd tycker vi.
Är det någon som vill ha vår begagnade spjälsäng så skänker jag gärna bort den. Maila mig så fixar vi det!

Idag jobbar jag och Fina M leker med Mini. Det känns skönt att få vara på kontoret och tänka och prata om annat än bebis och barn. En liten vardagspaus på ett bra sätt. Ikväll ska vi mysa middag på stan. Och jag ska från och med nu bara vara i nuet och inte planera framåt (förutom föräldraledigheten då'ra för den måste vi nog ta och planera nu, hihihi!).

Kramas där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar