Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 9 september 2015

En vecka

Idag är det bara sju dagar kvar och det börjar närma sig, det känns.
Jag ska inleda dagen med ett bm-besök och så blir det lunch med gamla bästisen. Vi har glidit ifrån varandra, hon och jag, men det gör inte så mycket. Hon fokuserar på jobb och jag på barn så vi har olika intressen just nu. Så blir det ibland därför ska det bli extra kul att ses idag.
Efter lunchen ska jag uträtta småärenden och sedan hämta Mini på dagis. Hennes dagar är kortare nu så hon förstår att det är på gång, tror jag. Eftersom jag kommer att jobba hemifrån under föräldraledigheten (eget företag som jag inte bara kan lägga på hyllan) så kommer hon att kunna vara på dagis så mycket/litet hon vill när Liten har kommit. Det känns verkligen bra eftersom jag tror att hon kommer att vilja vara med sina kompisar lite extra vissa dagar. Underbart av förskolan att se till hennes vilja och behov, och låta oss göra lite som hon vill. Och samtidigt kommer jag att slippa känna pressen att jobba varenda ledig stund utan kan fördela jobbet över dygnets timmar. Lättnad!

Imorgon är det inskrivning på sjukhuset och det ska visst ta ca tre timmar. Jag har inga frågor (just nu) så jag hoppas att det går fort och smidigt. Vill bara sova, hahaha!

Jag har fortfarande fått för mig att Liten kommer ut för tidigt. Han känns färdig där inne. Inte för att jag har något belägg för det på något sätt, det är bara en känsla... Jag hoppas innerligt att jag har fel. Det är ju lätt att bli lite nojjig när man har en bebis i magen, hehe.

Soliga kramar på er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar