Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 9 mars 2012

7 veckor och feticism

Det var då självaste... Besök på BVC idag och de undrade hur det gått med mitt bröst. Bröstbölden, alltså.
- "Jo, tack, nu är det bra. Nu är det bara ett litet hål kvar som läcker mjölk då och då men det är på väg att läka ihop."
- "Då ammar du igen som vanligt då?"
- "Nej, jag har inte ammat på det bröstet och tänker inte göra heller. Som jag har sagt tidigare så ratas det bröstet av Mini och jag tycker inte om att ha ett "slagsmål" med henne bara för att JAG tycker att hon ska äta från det bröstet också när det fungerar bra med ett bröst."
- "Jooo, jaaaa...men du kan ju FÖRSÖÖÖKA..."
- "Tro mig, jag HAR försökt." (nu börjar jag bli skitsur)
- "Jo, men det är ju BRA att amma."
- "Jaha, vi ger ersättning på nätterna och en gång på dagen för att kunna glädjas åt och för vårt barns skull. Så får det fortsätta bli. Vi är glada allihop."
- "Ja, det är ju jättebra. Jaha, ja."

Vad f-n ÄR det med amningsmaffian? Jag bara undrar. Och fascineras. Varifrån kommer deras amningsfeticism?

Bortsett från det så har Mini vuxit en del. Idag är hon 7 veckor gammal och väger 4875 gram och är 58 cm lång. Vår fina lilla mysiga tjej. Jag är så kär, så kär. Hon är faktiskt galet fin.

KRAM

7 kommentarer:

  1. Åh att folk inte bara kan ge sig ibland! Så fruktansvärt tröttsamt!
    Och klart hon e fin, jätte jätte fin!!
    <3

    SvaraRadera
  2. Bra rutet! Lita på att du vet vad som fungerar bäst för er! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja man blir ju bara matt av alla som skall ha en åsikt om amningens alla fördelar. Å dessutom så ammar du ju faktiskt ;)

    Lillpluttan, det är så härligt när dom växer och utvecklas. Nu har hon precis nått vikten som min lille tjockpalt hade när han kom ut ;)

    Kram från XB

    SvaraRadera
  4. För att göra en lång historia kort är svaret på amningsmaffians resoluthet innocentideklarationen.

    Innocentideklarationen är en internationell överenskommelse där regeringen har tagit på sig att försöka få alla att helamma i sex månader och delamma i ett år. Allt för att stötta kvinnor i länder utan rent vatten, där barn dör av näringsbrist/sjukdomar från dålig ersättning.

    Regeringen och därigenom myndigheter m.m. ska göra allt för minst sex månaders helamning OAVSETT vad det finns för vetenskapliga belägg. Så även om det kommer fram väldigt mycket forskning som säger att ersättning är bättre för barn i Sverige ska de försöka pusha dig att amma i alla fall.

    Sjukt? Ja, väldigt.

    http://webbutiken.slv.se/images/8/E/5128_43.pdf

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och superbra av dig att prioritera Mini framför knasigheter! Att ni får en bra och harmonisk relation är värt oändligt mycket mer än helamning.

      Radera
  5. Men gud va jobbigt, är det verkligen såhär? Bra att du står på dig och gör det som är bäst för er! Kram VSG

    SvaraRadera
  6. Vad konstigt, du ammar ju på ett bröst eller hur? Så länge hon får bröstmjölk ska de väl hålla tyst! Och det ska även vara okej att inte amma alls, det får man också respektera.

    Har det redan gått 7 veckor?!

    SvaraRadera