Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 27 mars 2012

Äckligt

Är det något som gör mig sur så är det folk som helt saknar empati och verklighetsförankring. Och rädsla för flyktingungdomar...

I Bällsta (Vallentuna, en förort till Stockholm) så är man så jävla insnöad. Där finns en villa i ett villaområde där kommunen vill inhysa några flyktingungdomar. Barn som varit med om fruktansvärda händelser alltså.
Nu har "någon" vandaliserat huset genom att borra hål i dörren och mata in mängder med vatten. Ingen kan bo där nu.
Det är med anledning av det som kommunen och Bällsta Villaägarförening har haft möte. Och nu kommer det dummaste: Villaägarföreningen förklarar händelsen som "rädsla för det okända" och vill veta om det finns någon annan villa att använda istället.

Sånt här äcklar mig. Det är osmakligt.
Jag har kämpat för att få barn och kan inte tänka mig något hemskare öde för Mini. Tänk om hon skulle få vara med om krig, fly, vara rädd, otrygg och sedan, i tron att hon hamnat i trygghet, blir förkastad som människa av vuxna grannar. Som är rädda för min lilla dotter. Och sannolikt har dessa vuxna egna barn...

Nej, fy faan, säger jag bara. Skäms, utbilda er, men framförallt, plocka fram empatin, förbannade Bällstabor.

Kram till flyktingungdomarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar