Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 7 september 2012

AVA:s svar

Jodå, cystor vill de nog inte gärna ha hos AVA.
Jag har fått svar och de tycker att jag ska återkomma efter mitt återbesök hos gyn den 16/10. Då ska hon kolla om cystan har försvunnit eller förändrats i storlek.
AVA gissar att den kanske försvinner vid nästa blödning. Men det var ju vid nästa blödning som vi skulle starta nästa försök. Det betyder alltså att vi inte kommer att göra något syskonförsök vid nästa mens eftersom cystan ska kollas först. J-lar.
Om den inte blöds ut nu, den här mensen, men det vet jag ju inte. Jag kommer inte att veta förrän den 16/10. Om den är försvunnen då så blir det alltså vid påföljande mens, den som kommer i slutet på oktober om nu allt går som det ska i Landet Mens.
Och i så fall blir det FET i slutet på november ungefär.
Allt detta räknande hit och dit. Usch.

Väntan, väntan, väntan....

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag kommmenterade en gång för ett tag sen med några frågor, tänker att du kanske inte sett dem, så jag provar igen... Vad är det för gyn ni har? vill du tipsa om hennes namn?
    Sen undrar jag vad Provera är? Används det bara vid ÄD el vid IVF också?

    Vi ska ev. göra ÄD snart också. Står i kö till Finland, pga. de dumma nya ersättnignsreglerna från FK så blev det inte Riga som vi tänkt. Men hoppas att Åbo är ok de också. Stort tack för din hjälp.

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Jag trodde att jag svarat på dem men jag måste ha missat det. Men here we go:
    Min gyn är den som jag alltid gått till i alla år. Det är många som vill veta om de kan gå till henne men hon har alltid varit fullbokad. I förrgår frågade jag igen om jag fick skicka folk till henne. Tyvärr så avsade hon sig fler klienter. Hon har helt enkelt inte tid då hon även har tagit över efter en pensionerad kompanjon. Så hon bad mig att inte lägga ut namn eller telefonnummer till henne.
    Däremot vet jag att Eva i Solna, som jag aldrig gått till, tar emot fler patienter. Hon finns också på Strandkliniken i Stockholm.

    Provera används för att "styra upp" mensen om den är oregelbunden, vid ÄD för att sedan kunna bygga upp slemhinnan. Jag vet inte om man använder det vid IVF, men teoretiskt sett så borde det inte vara något problem. Googla på Provera och FASS så hittar du mer detaljerad info.

    Ersättningsreglerna hos FK är inte "lagliga" ännu så det går att överklaga (de vill det, så att de får riktlinjer), men det är nog helt rätt om man vill vara på den säkra sidan, att gå till Finland istället.
    Jag har gjort ÄD i Åbo och de är jättebra där! Dock så lyckades vi inte på något försök (1 ET och 2 st FET) men sånt händer ständigt på alla kliniker så det var inget specifikt för just Åbo.

    Varmt lycka till!!

    KRAM

    SvaraRadera