Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 4 september 2012

Mens igen. Redan.

Ok, jag gissar att det är "heeeelt normalt" eftersom jag har varit gravid, men ändå...
Jag har fått mens igen!

Den förra mensen, som kom den 22/8, har knappt slutat (slut 26/8) förrän den här dyker upp. Knas.
Ljusrosa på pappret i förrgår och igår och rött idag. Och om två dagar sa jag till gyn och kolla att allt är ok. Hoppas att det inte blir en störtflod till dess. Det skulle kännas ok att undvika, faktiskt.
Nästa fråga som dyker upp i mitt huvud är; undrar då när NÄSTA mens kommer? Och hinner jag ordna med mediciner till dess? Och vad var det för mediciner jag skulle börja med? Och hur mycket? För jag kan inte tänka mig att den här mensen som kom idag, räknas som en ny mensperiod. Jag kanske borde skriva till AVA och fråga... Tror att jag gör så.

Tur att bloggen finns så att jag kan gå tillbaka och uppdatera mig lite så att jag kan planera lite.

Det här känns lite...hmmm...oväntat.

Kramas där ute

3 kommentarer:

  1. Min mens har också börjat strula efter att jag fick Pyret och slutade amma.
    Från att ha kunnat ställa klockan efter den, på en cykel på 28 dagar, så har jag nu en cykel på 24-25 dagar...knasigt!

    Hoppade det löser sig och du får svar.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, jag undrar när min mens behagar att komma...typ när jag gått ner 30 kg...haha.

    Hoppas allt ser bra ut på undersökningen och att du inte blöder så mkt då.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda!

    Ja, att den kan strula efter graviditeten visste jag men ändå så blir jag förvånad... Märkligt eftersom jag haft sånt krångel under behandlingarna ändå. Jag borde vetat lite bättre men så funkar det tydligen inte, hihi.
    Får se vad gyn säger imorgon....

    KRAM

    SvaraRadera