Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 12 december 2011

Ostilla

Jo, jag vaknade inatt också. Vad vore jag utan tv:n?

Igår och idag känns min mage väldigt utspänd. Vet inte vad det är Mini gör där inne. Kanske har hon vänt sig igen och växt samtidigt så att hon behöver mer plats? Men att hon har vänt sig i rätt läge tror jag inte riktigt på för det sparkar överallt i magen. Ena stunden är det högt upp, andra är det nere till höger men det har även buffats mycket till vänster. Så hon är inte stilla direkt... Det skulle vara skönt om hon kunde ta och bestämma sig. På torsdag är det UL och läkarträff igen så vi får se om hon skärpt till sig till dess.

Det blir en lugn dag idag. Jag har ingen plan för någonting. Lite hemmafnul kanske men det är allt. Passar på att uppdatera mina små nedräkningslistor:

- 33 dagar kvar till den dag jag, av någon outgrundlig anledning, tror att Mini kommer.
- 29 dagar kvar till förlossning enligt plan.
- 19 dagar kvar till Mini "får" komma för att undvika att bli ett decemberbarn.
- 3 dagar kvar till nästa tillväxtkontroll.

- Julfest på jobbet (är jag för trött så skippar jag den...).
- Årets lussebullebak!
- Fina M:s födelsedag.
- Vår sista egna "semester" ihop (en övernattning på hotell med finmiddag, spa, behandlingar och lyxfrukost, aaaaah!).
- Jul
- Mellandagsrea!
- Nyår
- Mini kommer!


Måndagskramar

2 kommentarer:

  1. 33 dagar, det är sjukt kort tid!

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Jaaa! Helt galet overkligt faktiskt.
    Sen är det inte så långt kvar för dig heller. :o)

    KRAM

    SvaraRadera