Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 19 oktober 2012

Mycket nu

Alltså. Jag är lite orolig över att jag missat något väsentligt i sammanhanget...
I tisdags eftermiddag fick jag en liiiten blödning. Det var alltså efter att jag varit hos Fru Gyn och efter att hon rotat runt. Med lite medelålders dåliga slemhinnor så tänkte jag att det var rotandet som gjort att jag blödde lite.
Dagen efter, i onsdags, blödde det fortfarande.
Och så liiiite i torsdags.
Och ytterst, ytterst liiite idag.

Jag tog ju för givet att det var rotandet, som sagt. Och sambandet att det kanske var en liten ägglossning eftersom Fru Gyn ju såg några folliklar.
Men... Tänk om det här var mens?! Tänk om jag borde ha börjat med Proveran? Egentligen. Att jag MISSAT det väsentliga?!
Efter graviditet är ju mensen knasig. Det säger alla. Så tänk om min mens har blivit sparsammare?
Fasiken också. Om det nu är så.
Det får jag väl reda på om två veckor eller så. För var det bara ägglossningsblödning och lite gynekolog-rotande som hjälpte till på traven, så borde mensen dyka upp om två veckor.

Nu hoppas jag att det är så. Då blir det behandlingsstart om två veckor, vilket i sin tur betyder insättning om ca fem veckor (om jag minns rätt), ca en månad innan jul med andra ord. Nervöööst!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar