Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 16 oktober 2012

Pillertrillare igen

Helskotta, vad nervös jag har blivit!!
Nu känner jag mig helt nipprig.

Jag har kastat i mig lite tidig lunch (Mini sover för fullt i vagnen utanför köksfönstret) och sedan kastat mig in i skåpet där jag har lite mediciner kvar sedan förra gången.
Där ser jag att jag har två askar Progynon med 3x28 tabletter i. Det är tabletter för nästan två månader. Jag behöver alltså mer om det här går vägen.
Måste notera allt nu så att jag inte glömmer vad jag behöver...

Jag har två askar Fragminsprutor med totalt 14 sprutor sammanlagt (2 veckors användning). Aj, aj. Jag behöver många fler. Om det här går vägen.

Och så behöver jag Prednisolon, för det har jag inget alls.

Och vaggisar. Progesteronet. Det har jag heller inget kvar.
Däremot har jag 1,5 ask Utrogest kvar (135 tabletter). Det är Progesteron jag tog oralt sist. Det finns inte heller i Sverige så det måste jag kolla upp bättre. Får jag inte tag i något liknande så får AVA skicka mer. Dyrt, men så får det vara.

Och så mer folsyra. Och järn.

Vilken shoppinglista!

- Progynon, 2 mg (tabl)
- Fragmin, 2500 IE (spruta)
- Prednisolon, 2,5 mg (tabl)
- Progesteron, 400 mg (vag)
- Utrogest, 100 mg (tabl)


Så här såg pillerschemat ut förra gången (fr.o.m. insättningsdagen):

- Progynon, 2 mg, 1 tablett 3 ggr om dagen
- Progesteron (vag), 400 mg, 1 vag på morgonen och 1 vag på kvällen
- Progesteron (tabl), 200 mg, 2 tabletter kl 16 varje dag
- Prednisolon, 5 mg, 2 tabletter kl 22 varje dag
- Fragmin, 0,3 ml, 1 injektion per dag
- Folsyra, 1000 mikrogram per dag



Jösses, det är så mycket att tänka på! 
Innan Mini kom så var det här allt jag tänkte på. Jämt. Jämt. Jämt. Därför är det med lite blandade känslor jag sitter här och räknar, dividerar och multiplicerar piller igen. En hel del känslor kommer tillbaka och jag minns ännu tydligare mycket av ledsenheten som jag bar med mig jämt förut. Usch. 
Måtte jag inte bli alltför ledsen om det här inte går vägen. Vi har det ju faktiskt otroligt bra som vi har det ändå.

Men nu ser vi framåt. Det här ska bli ett äventyr! Trots allt!

KRAM

5 kommentarer:

  1. Ojojoj... så blir det spännande igen!!

    SvaraRadera
  2. Hej Läser din blogg ibland, är en av dom som inte lyckas :( Har provat äggdonation men det fungerar inte heller. Jag städade mina skåp för ett tag sen, har massa Crinone (progesteron gel)
    Om du vill ha kan jag skicka... Mvh Malin
    malin_fredriksson@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Halloj! Jag har en hel del fragmin jag tänkte lämna in på Apoteket, vill du ha det? Släng iväg ett mail så löser vi det isåfall! Sara.andersson23 snabela Yahoo.se!

    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har progresteron mic apl 400 mg två askar, en är det taget två stycken i och en går ut den här månaden. Om du vill kan jag skicka det? Isf mailar jag min mail adress till dig.
    Och grattis igen! :)
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Tack, gärna Hanna!!
    Vad snällt!

    Jag kollar min mail genast...

    Kram

    SvaraRadera