Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 28 mars 2011

Pluskvoten

Men det var då självaste f-n vad alla plussar och blir gravida överallt!
Självisk som jag är just nu så orkar jag inte ta in det riktigt även om jag är glad för alla kämpars skull. Och självklart så finns det några godbitar till människor i mitt liv som jag blir extra glad för, men jag menar mer generellt. Det är såååå många som plussar så nu börjar jag tänka på det där med kvot igen. Vem ska få minus? För så blir det alltid. Och så tror man att man själv inte är den som får det där feta minuset på stickan.
Men med tanke på att varenda jäkel går och plussar så känns det som om plus-kvoten är fylld snart. Ungefär lagom tills vi åker till Riga. Typ. Då är plussen slut och vi får ett stort minus...igen... Suck.

Nu längtar jag efter lite Progynontabletter med östrogen i som gör att jag blir mer positiv. Imorgon, bara natten kvar nu.

Kram

8 kommentarer:

  1. Förlåt.
    Men den där inledande meningen är så right up my alley just nu att jag brast i asgarv.
    Visst är det för jävligt?
    Överallt är de, dessa förbannade frögurkor!

    Jag hoppas innerligt att det finns plats kvar i kvoten för er oxå, lagom till Rigabesöket.
    Storkramen.

    Och du...
    Tack.
    Tacktacktack.

    SvaraRadera
  2. (och ja, självklart är jag glad för frögurkornas skull. och ja, jag vet att många av dem har kämpat länge)

    just in case...

    SvaraRadera
  3. *räcker upp handen*

    Håller med. Mer än med.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, vi använder växelspaken w. Då känns det iallafall litet bättre.

    Nu är din din tur att få drömpluset.

    Snart ska jag döpa om dig till PUPO.

    KRAM! med miljarders med glittriga och gnistrande stjärnor som förgyller din vardag -ändå fram tills megaplusset!

    SvaraRadera
  5. Åååh, så underbart skönt att jag inte är ensam!

    Tack för att ni finns!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med till 100 % Samtidigt som man blir jätteglad för deras skull så känner man sig lite utanför....
    9 dagar till VUL1 för mig :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Precis!

    Hur kul som helst! Inte långt kvar nu för varken dig eller mig. Hoppas att pluskvoten absolut inte är fylld ännu. För någon av oss kämpare i alla fall... ;o)

    kram

    SvaraRadera
  8. Jag håller med alla tidigare skrivare!! Alla vi som har kämpat så här går nog runt med dessa känslor.

    Kvoten kommer säkert ligga på helt rätt nivå så att du får ett fett plus när tiden är inne!!

    Kram!

    SvaraRadera