Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 24 juli 2013

Done

Det gick bra.
Den, för oss, nya läkaren var jättetrevlig. Jag har bara gått en gång till en manlig gynekolog och jag kan inte rå för det, men det känns alltid lite konstigt. 
Jag vet inte vad det är men hur kan de någonsin förstå liksom? 
Äsch, bäst att jag inte säger mer än så. Det känns konstigt helt enkelt, även om den här läkaren faktiskt var lugn och jättebra.
Nu återstår bara att se om han lyckades "limma" dit två embryon.
Jepp, det bidde två. Ett var 7-celligt vid upptining och var nu vid insättning fortfarande 7-celligt. Men, som doktorn sa, det kan eventuellt bidra med lite extra hormoner för att bättra på förutsättningarna något för det andra embryot som var 8-celligt vid frysning. 
När det tinades, tappades en cell så det blev 7-celligt, men nu vid insättning var det 10-celligt. Bra kvalitet, sa doktorn.

Jag fortsätter med progynon och progesteron som vanligt. Inget Fragmin och inget Prednisolon den här gången. Jag glömde att fråga om det... Tror jag mailar om det när vi är hemma igen.
Men folsyra ska förstås intas som vanligt.

Jag har inte så stora förhoppningar. Klart att jag hoppas men jag tar en dag i taget nu. Inte hoppas för mycket. Det är så otroligt jobbigt att bli sorgsen...
Men det pirrar ändå till lite i maggropen när jag tänker på det, hihi.

Kram

11 kommentarer:

  1. Ååh, vad jag håller tummarna hårt för er!!

    Vi har haft den stora äran att ha vår egen lilla ÄD-älskling på besök här hos oss! Fast hon är ju inte så lite längre, snart 3 år redan och såå tuff! ♡

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den nya doktorn ordinerar inte mer än så. Tror ingen sv oss fått extra mediciner.

    Då håller jag tummar o tår

    Kram

    SvaraRadera
  3. Inte för att stressa, men Prednisolon är ju bra för att dämpa immunförsvaret, så det inte slår bort något som är främmande i kroppen, samt att Fragmin är bra för att motverka blodproppar som förstör. Läs också fertilitetsguiden.com.

    SvaraRadera
  4. Woooho! Nu hålls tummarna och tårna!! Jag tror på det här!!

    SvaraRadera
  5. Här hålls alla tummar!
    När blir nu testdatum då?
    Lycka till!!!

    SvaraRadera
  6. Lycka till!!!!!!

    KRAAAAM
    JVJK

    SvaraRadera
  7. Hoppfull tumhållning även här!

    SvaraRadera
  8. ... och här förstås!!

    Weee, vad spännande!

    SvaraRadera
  9. Ååå hoppas att allting går bra nu! Tjoho!

    SvaraRadera
  10. Hoppas att de vill limma sig fast nu, håller tummarna!
    Håller med om manliga gynekologer. Hade otur att få två manliga på gynakuten en gång. Båda var unga, långa och snygga. Gillar inte försnacket när man ligger uppfläkt. Sidospår!
    Lycka till nu!!!

    SvaraRadera