Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 30 juli 2013

RD6

...var igår och jag kände bara en liten stramande känsla en kort stund på eftermiddagen.
Vid 17:30 var jag och handlade och fick blodsockerfall (heter det så?) något helt vansinnigt. Händerna skakade, jag blev alldeles vek i hela kroppen och jag ville nästan kräkas. 
Jag kastade mig till godishörnan och plockade ihop en påse, vägde den så att jag fick beloppet som skulle betalas och sen åt jag frenetiskt i kassakön....
Vet inte om det är ett gravidtecken men jag kan alltid hoppas, hehe.

Rapport för idag, RD7, får jag återkomma med senare, men än så länge har det bara molat liiite, liiite och det kan lika gärna vara medicineringen. Tyvärr.

Kram

3 kommentarer:

  1. Blodsockerfall är extremt vanligt under det tidiga skedet av graviditeten. Jag är diabetiker, och fick ta ytterst lite insulin fram till v. 12 då balansen börjar ordna upp sig. Så blodsockerfall är ett grav.tecken så det skriker om det! Men håll koll på det, ha ett choklad i väskan (choklad är bra) eller köp dextrosol (det går snabbt att få upp bs med det). Man ska vara försiktig med bs-fall, man kan t.om tuppa av av det (vilket jag gjorde flera gånger).

    SvaraRadera
  2. Ja, hoppas!

    Tack, Jess! Nu blev jag lite mer positivt inställd faktiskt. Det låter lovande eftersom jag fick samma sak idag.
    Tänk att bli glad över blodsockerfall, hahaha!

    Kram

    SvaraRadera