Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 26 juli 2013

RD3

Oj, vad tiden går när det händer mycket!
Redan ruvardag 3!
Känns det något? Nja, jag vet inte... Igår ilade det till lite konstigt i nedermagen och jag vill tro att det var något som fäste. Så klart. Det har känts så de andra gångerna vi fått plus på stickan. Hoppas, hoppas.
Den här gången har jag inte känt efter lika mycket. Det har helt enkelt inte funnits tid till det. Allt resande med Mini tog t.ex. en del fokus. Speciellt när hon inte bajsade på två dagar men fick till något rejält i blöjan FEM minuter innan planet ska gå och flygpersonalen står och paniklotsar på passagerarna på planet... Jag lovar, jag har aldrig sprungit så fort och aldrig städat en sån tvådagarsfest så snabbt förut. Men vi hann och Mini var glad hela flygresan. 
Jag blir glad för lite numera. Som att sätta rekord i bajsblöjebyte. Tack, tack.
Och tiden går fort.

Nu är vi hos min moster med man och dem har vi inte träffat på evigheter. Lite extra kul att få träffa dem i flera dagar. Och tiden går fort då också. Bad. Fika. Promenad. Mat. Fika. Bad. Mat. Glass. Prat, prat, prat.
Och någonstans så bondar jag och min moster mer och mer. Vi har mycket gemensamt trots allt och det är kul att ha någon kvinnlig familjemedlem extra nära nu när min mamma inte finns.
Så tankar dyvlas tillsammans i tvättstugan och på badplatsen och tiden går.

Så jag har inte känt efter så mycket.
På morgonen och kvällen så molar det lite. Det är allt. Det har ilat lite ner i ljumskarna, vilket jag ser som ett gott tecken, men samtidigt så är det alldeles för tidigt att ens försöka att analysera känns det som.

Den 6:e augusti skulle vi testa sa doktorn. Den 8:e augusti ska vi ta blodprov stod det på pappret vi fick med oss hem. Förvirrande.
Med tanke på att den 6:e är en tisdag och den 8:e är en torsdag så blir det jobbigt vilket som. Jag gillar inte att testa en vardag eftersom ett minus kan göra vem som helst bottenlöst sorgsen.
Så vår plan är att ta blodprov onsdag den 7:e och fredag den 9:e. Om vi får ett plus. Det betyder att vi skulle behöva testa innan det och då helst på söndagen den 4:e. Men det är så tidigt, redan 11 dagar efter insättning. Eller på RD12 om man räknar insättningsdagen som dag 1.
Vi har ju å andra sidan fått plus så tidigt förut... Så vi kör på den planen.
Blir det minus så väntar vi några dagar och testar igen.

Usch, nu blev jag nervös! 

Kram på er och TACK för support och goa kommentarer!

3 kommentarer:

  1. Det där ilet låter lovande att det är något som fäster. Hoppas!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att ilningarna är vad du tror!!

    Stor kram!
    Charlotte (lite si and so)

    SvaraRadera
  3. Det låter som om det är något på gång, håller tummarna :-) Kram

    SvaraRadera