Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 11 augusti 2010

Middagsdags

Om en kvart ska jag och maken iväg på en middag hos kompisar. Det enda jag tänker på är deras fråga som jag VET kommer att komma - "Försöker inte ni skaffa barn?"
Jag vet det för de är hysteriska med sina egna. ALLT kretsar kring deras barn. Och då menar jag verkligen ALLT. Det går inte att prata med dem utan att allt ska anpassas kring deras barn. Allt de pratar om relateras till deras barn. Typ:

Jag: "Hej, du vi blir en kvart sena."
De: "Hej, det gör inget. Vi matar barnen innan ni kommer."
Jag: "Jaha?"

Som att jag bryr mig vad de gör. Om de matar barnen innan eller efter eller när tusan som helst. Vi ska ju vara där hela kvällen så barnen lär nog bli hungriga en gång till medan vi är där. Mata dem. Det är naturligt. Vem bryr sig?

Ja, hur som helst, jag VET att de kommer att lägga näsan i blöt vad gäller vårt privatliv. Precis som alla andra. Inte en tanke på att det är privat eller att det kan riva upp sår.

Så till er som gör det, så här kul är det när ni gör det: inte alls, sköt er själva.

Till er andra med vett i huvudet: kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar