Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 23 september 2013

Energitankar

Ja, vardagen är här efter helgen och det känns skönt! Lite glatt, faktiskt!
Hela förra veckan var jag inte på kontoret utan jobbade på andra kontor.
Idag när jag var tillbaka träffade jag mina två allra trevligaste arbetskamrater. Och de hade saknat mig! Och jag dem!
Vad kul det är att ha riktiga vänner på jobbet. Vi har umgåtts privat lite och de gör verkligen livet lite roligare.
Bra med ny, glad energi!

Jag började dagen med att träna. Jag behöver lite endorfiner, känner jag. Nya batterier. Ladda nytt.
Det var såååå skönt! Det var alldeles för länge sedan.
Bra med ny energi!

Arbetsmässigt tog jag tag i några gamla surdegar. Allt blev löst och det känns toppen att slippa ha gammalt jobb hängande över sig. Nya friska tag framåt nu. Bra energi!

Och sen hem och hämta Mini på dagis. Hon har blivit tokförkyld och personalen sa lite fint att hon smittar som mest nu... Nysnorig och allt. Härligt! Vi får vara hemma och mysa imorgon! Vilken tur att jag tog med mig datorn hem så att jag kan jobba lite när hon sover. 
En extra heldag med Mini. Massor med ny och glad energi!

Ni ser, jag har bestämt mig för att försöka vara liiiite mer positiv fram tills jag kissat på stickan. Så tar jag hand om en eventuell känslokrasch då istället.
Fram till dess ska jag toktanka positiv energi!
Den behövs. Alltid. Det är roligare så.

Kramar

2 kommentarer:

  1. Jag är alldeles för dålig på att kommentera och ge mig tillkänna men plötsligt händer det! Jag har läst din blogg ett tag och den är fantastisk! Lika fantastiskt tycker jag att du är! Vilken själkontroll och styrka du besitter! Vill du vara positiv ser du till att vara det, det är inte alla som orkar med det.. Jag håller tummarna att ert nästa försök ska gå bra! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Ååh, tack!
    Och vad kul att du kommenterar! :-)

    Kram

    SvaraRadera