Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 20 augusti 2013

Lyx vs. Lyx

Är i skrivande stund på väg ner till Göteborg. Jag hittade en billig 1:a-klassbiljett på SJ som jag genast bokade.
En tyst avdelning. Med Internet.
För en Wilda med en 1,5-åring hemma och ett husbygge på gång så är det überlyx. Lugn och ro. Även om jag helst hade varit hemma med min lilla fina tjej, så klart!

Den där 1:a-klassen har nu bytts ut mot klass 2 i en sunkig liggvagn som får mig att tänka på överfulla, skitiga, italienska tågluffartåg i bergen. Eller nåt.
"Mitt" tåg fick tas ur trafik och jag och medresenärerna slussades över till det här tåget istället.
Där fick jag för att hag ville ha en lite mysig resa för mig själv.
Nu sätter jag min tilltro på hotellet istället.
Två nätter av lugn och ro. Och rena lakan. Hoppas jag.
Ska nog lyxa till det med en sån där billig ansiktsmask man kan köpa på Åhléns också. Och en tidning. Lyx.

Usch, vad jag kommer att sakna Mini, mitt livs lyx, dessa två nätter jag ska vara hemifrån!


Kram

2 kommentarer: