Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 2 augusti 2013

RD10

Sakta men säkert närmar vi oss testdagen. Skönt!
Jag tror att jag är gravid. Mina känslor ligger utanpå mig och jag reagerar starkt på ALLT!
Igår hade jag och Fina M en hetsig diskussion kring det här med Minis tandborstning. Hon vill verkligen inte. Fina M kör en lite tuffare version ("nu borstar vi" och så blir det världens krig) medan jag försöker leka fram tandborstningen. Hur f-n löser man det?! Ni med barn, vad funkar bäst för er? Tips emottages tacksamt! Så kanske jag och Fina M kan enas om något i alla fall.

Hursom, imorse vaknade jag med mensvärk och den sitter i fortfarande. Det känns som den gången vi fick Mini, så det gillar jag! Redig växtvärk, med andra ord.
På väg till jobbet kom jag på att jag glömt morgonens progesterontablett. Inte bra! Det är "mat" för det lilla livet där inne. 
Väl på jobbet hittade jag en tablett av ett annat märke i handväskan. Den är i och för sig bara på halva dosen men bättre än ingenting. Så jag kör på den så får jag ta en till så fort jag kommer hem och så en extra ikväll för säkerhets skull.

Just det, jag har glömt symptomet yrsel. Det har jag fått två gånger nu. Det kan bero på progesterontabletterna, men det vill jag inte tänka på. Så jag behåller hoppet lite till.

På väg hem idag ska jag köpa gravidtest.
Tjohooooo!

Kram

6 kommentarer:

  1. Vår ettåring hade en period när hon inte ville borsta tänderna. Vi köpte en till tandborste som hon fick hålla i själv och då gapade hon fint så vi fick borsta.

    Håller tummarna att det blir ett plus som stannar!:)

    SvaraRadera
  2. håller hårt hårt i tummarna!!!

    SvaraRadera
  3. Håller med Josefin ovan; låt Mini ha en egen tandborste som hon får leka med samtidigt som ni har en tandborste som ni borstar med. Nu kanske Mini är för liten, men när vi borstar tänderna på vår dotter så låtsas vi att vi "jagar tandtroll". När vi t ex ska borsta på vänster sida så säger vi "Åh nu sprang tandtrollet DIT" och så borstar vi där...och "nu sprang tandtrollet DIT" och så flyttar vi borsten.

    Ja, tänk att det snart är dags för test, och jag är 100 på att det är superduperpositivt! :)

    SvaraRadera
  4. Vi har varit ganska benhårda på detta med att borsta tänderna men precis som det sägs ovan, så har barnen fått ha en egen som de får borsta med först och sedan har vi borstat. Vi har även haft tandtrollsjakt i munnen och tittat på de små tandtrollen när de hoppar ut ur munnen och springer sin väg. Men som sagt, borsta tänderna måste man bara göra och har de trilskats så har vi fått bli arga. Numera är det inga som helst problem, de springer på eget bevåg och hämtar tandborsten efter frukosten och middagen och det är vi som får en utskällning om vi skskulle glömma någon gång ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för tips och tumhållning!

    Igår ville Mini ha min tandborste så vi bytte. När hon stoppade in min i sin lilla mun (vilket ledde till stoooort gapande) så passade jag på att borsta med hennes. Så nu ska jag följa era råd med en extra tandborste! Det funkade hyfsat faktiskt.
    Igen, tuuuusen tack!!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Bara kämpa på, även om det ibland blir krig. Jag har (elakt kanske men det funkar) googlat på karies och visat mina barn bilder på hur oborstade tänder blir. Nu borstar vi utan minsta tjafs. Jag har haft det Jättejobbigt innan dess och kände som att jag utsatt barnen för misshandel nästan vid tandborstning förr.

    SvaraRadera