Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 23 augusti 2013

Inslussning

Jahapp, idag var det jag som lämnade på dagis.
Ett hejdå, nu går mamma till jobbet. Vink, vink.
Inget gråt.
Tycker hon inte om sin mamma?
Jag grät i och för sig inte heller och jag älskar ju min lilla tjej, hehe.

Vi är verkligen bortskämda med hur lätt inskolningen har gått. Undrar hur det ser ut om en månad. Då kanske nyhetens behag har avtagit och lilla Mini vill inte alls vara där.
Den som väntar får se, sägs det. Vi njuter av att det gått bra än så länge i alla fall.

Nu sitter jag och jobbar i hamnen i Vaxholm och jag väntar på att Fina M ska dyka upp (han har varit hemma och klippt gräsmattan) så ska vi äta lite lunch ihop. Nästa vecka börjar allvaret igen. Då ska jag vara tillbaka på jobbet och Fina M har en vecka föräldraledighet kvar. Sen är ekorrhjulet i rullning igen.

Jag är som bekant egenföretagare numer men för någon vecka sedan så såg jag ett jobb som bara lät så himla kul att jag var tvungen att söka det. Om jag skulle få det så får nog mitt lilla företag vila lite igen...

Men, som sagt, den som väntar får se.

Nu blir det lunch!

Kram

2 kommentarer:

  1. Härligt att inskolningen gått bra! Vi hade också en lätt och bra inskolning, sen var första riktiga veckan jobbig men sen har det fungerat bra.

    SvaraRadera
  2. Haha, vad rolig du är "hon gråter inte, älskar hon inte mig" klockrent! :)

    SvaraRadera