Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 27 februari 2010

Knas

Så...efter mitt inlägg om att man inte ska döma andra och lägga sig i och vädra sina åsikter, så läser jag just en så otroligt dum kommentar på Familjeliv.se.

En tjej frågar om information om hur man gör för att bli äggdonator.
En annan tjej (tvåbarnsmamma) som uppenbarligen inte vet någonting om äggdonation vädrar sin otroligt korkade åsikt. Hon kommer inte med någon information utan vädrar sin åsikt helt oombedd.
Vilken fåntratt. Kom på något bättre om du ska lägga dig i diskussioner som förs mellan äggdonatorer och oss som är tacksamma för den hjälpen.
Det pladdras om "biologisk mamma". Man är inte biologisk mamma om man donerar ägg, pucko. Man är genetisk mamma om man nu kan kalla det mamma. Man bidrar med ett ägg som bär på gener. Det är därför en donator måste genomgå noggranna tester. Så att inga sjukdomar förs vidare t.ex..

Ett praktexemplar på hur en del kvinnor vill trycka ner andra kvinnor i skorna och få dem att må dåligt. Ett praktexemplar på att sådana kvinnor inte kan må så himlans bra innerst inne.

Ingen som trycker ner andra har ett liv som leker.

Basta

3 kommentarer:

  1. Jag mår utmärkt även innerst inne, tackar som undrar:))

    SvaraRadera
  2. Jisses vilken en..ja, du.

    Vissa personer borde varken få vara gravida, ännu mindre få och uppfostra barn.

    *Livet leker* är en tragisk figur. Jga tycker inte att sådana elaka och begränsade personer ska få ha barn alls, än mindre komma i närheten av dom!

    Det är såna människor som gör andra människor ledsna i tid och otid.

    Finns ett inlägg på min blogg om vardagspsykopater. Det är verkligen skrämmande att sådana människor kan få barn och ännu värre -uppfostra dom.

    Hjälp.

    Själv älskade jag dina konkreta och underbart verbala inlägg.

    Hejja WildaMathilda! Du är bäst!

    SvaraRadera
  3. Till "Anonym":
    Nej, det gör du inte. Du klarar bara inte av att förstå det själv.
    Jag undrade inte, det var ett faktum jag skrev ner.

    Till min kära Jenny:
    Du är fantastisk! Och väldigt rolig samtidigt. Det är få förunnat. Ditt barn kommer att skatta sig lycklig att få ha dig som mamma.


    Kram

    SvaraRadera