Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 2 februari 2010

Pillertrillare

Idag är det tredje dagen med Provera. Bara 17 kvar... Undrar vad som händer om jag bara tar i 18 dagar? Blir doktorn arg då? Förstör jag deras schema?
Jag vet, så kanske man inte ska tänka men vad skulle det spela för roll egentligen?

När jag slutar ta Proveran så tar det 2-6 dagar och sen får jag mens.
Tar jag tabletterna i 20 dagar och får mens efter fyra så har det gått 24 dagar totalt.
Tar jag tabletterna i 18 dagar och får mens efter sex dagar så har det gått 24 dagar totalt. Summan är alltså lika. Hehehehee......
Tar jag tabletterna i 18 dagar och får mens efter fyra dagar så har det gått 22 dagar totalt.
Tar jag tabletterna i 20 dagar och får mens efter två så har det gått 22 dagar totalt.
Förstår ni mitt resonemang? Heheheee....
Men så faller allt: Tar jag tabletterna i 18 dagar och får mens efter två dagar så har det gått 20 dagar. Och det är ju så länge jag ska äta tabletterna. Det är inte helt vanligt att man får mens under kuren så det rimmar inte så bra. Jag som trodde att jag var smart för en sekund. Att jag kanske skulle kunna få börja med injektionerna någon dag eller två tidigare. Så ful är jag!

Ni ser hur man blir av IVF. Jag skyller på den, hihihi!
Förlåt mig ty jag har syndat. Jag har orena tankar. Jag vill göra barn på konstgjord väg två dagar tidigare än planerat.

Just nu är det tur att jag inte är katolik förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar