Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 16 juni 2011

Firmafest

Det var kul att ljuga igår även om det knappt behövdes.
Välkomstdrinken var champagne och det alkoholfria var mousserande vitt så ingen såg någon skillnad.
Jag sprang på min bordsherre i entrén. Han bor i närheten av mig så jag sa på en gång att jag hade bilen om han ville ha skjuts hem. Just därför var han faktiskt den enda som frågade varför jag körde. Jag sa att jag har ett långt och viktigt möte imorgon (idag) och jag vill vara pigg och alert då.
Lite senare under middagen så frågade han om jag inte skulle ställa bilen och njuta lite vin till middagen i alla fall (trots att vi var halvvägs in i huvudrätten redan). Då skrattade jag bara och förklarade att det är helt ok om han blir full utan mig. Det finns massor av andra i lokalen som också dricker så han behöver inte känna sig ensam. Och så log jag allt jag kunde. Han fattade vinken och så var det inte mer med det.
När alla gick ut på altanen för att tjuvröka och sträcka på bukarna så passade jag på att åka hem. Såååå skönt!

Min kropp börjar kännas hyfsat normal igen men äter jag för mycket eller för stabbigt till lunch så sväller jag. Potatis och pasta korkar igen mig så det försöker jag att undvika.
Mitt stillasittande och liggande de senaste veckorna har nog gjort att jag sunkat ihop lite dock så jag måste börja röra mig mer nu. Med illamåendet och förstoppning var det så kämpigt! Även om jag borde ha rört mig mer när magen inte funkade. Lätt att vara efterklok.
Psylliumfröna är ett måste på filen varje morgon i alla fall. De får åka med ut i skärgården över midsommar!

Kramas där ute!

1 kommentar:

  1. Jag har inte druckigt en droppe alkohol på ja ...vad blir det nu...2 år & helt ärligt så saknar jag det inte. Visst på bloggträffen hade det bsuttit fint för alla (nästan) andra drack men så här i efterhand så känns det nästan skönt att slippa huvudvärken dagen efter.

    Det finns många fördelar med att inte dricka när andra dricker har jag märkt=) Vet inte ifall du har noterat ögonen på de som dricker. Man märker sånt när man är nykter själv nämligen=P
    Man ser direkt på människors ögon när d börjar bli lite berusade *fniss*

    Kram kram!!!

    SvaraRadera