Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 29 juni 2011

Röstknas

Undrar om det är vanligt att rösten ändras när man är gravid?
Min har ändrats och har hållit på att svaja i några veckor nu. Jag låter ansträngd när jag pratar och det är väldigt irriterande.
Först visste jag inte vad det berodde på riktigt. Jag misstänkte så klart graviditeten. Det tror jag att jag skrivit tidigare t.o.m.. Men det kanske också var en annalkande förkylning? Nu misstänker jag starkt att det är graviditeten som gör att det blir så. Det är inte så praktiskt eftersom jag pratar en del på jobbet och då gärna med viktiga farbröder i kostym. Då vill jag inte låta som en ansträngd höna som är jättenervös. För ungefär så låter det.
Kan rösten verkligen ändras så mycket? Och viktigast av allt, kommer min vanliga röst tillbaka?! Så här vill jag inte alls låta resten av livet...

I övrigt har jag fått en finne på näsan. Finnar när man är 41 år är förbaskat överskattat. Totalt onödigt.

Kram i hettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar