Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 19 juni 2011

Nedtrappningsplan

Bortsett från gårdagens nöje så fick jag också nöjet att börja trappa ner medicinerna. Så här ser planen ut:
Progynon:
2 dagar: morgon 2 mg, middag 1 mg, kväll 2 mg
2 dagar: morgon 2 mg, middag 1 mg, kväll 1 mg
2 dagar: morgon 1 mg, middag 1 mg, kväll 1 mg
2 dagar: morgon 1 mg, kväll 1 mg
2 dagar: morgon 1 mg
Sen slutar jag med Progynon helt. Då slutar jag även med Progesterontabletterna och börjar trappa ner vagiatorerna:
5 dagar: morgon Progesteron 400 mg, kväll Progesteron 400 mg
5 dagar: morgon Progesteron 400 mg
Efter det slutar jag med Progesteron helt och börjar istället trappa ner Prednisolonet. Jag ska ta en tablett på kvällen varannan dag i en vecka. Sen slutar jag med det också.
Och så till Fragminet. För att avgöra hur det ska trappas ned ska jag ta ett blodprov först. Det som jag ska be BM om. Det som ska testas är:
 - APTT (APTL)
 - Fibrinogen
 - Protrombintid
 - D-Dimeri

Jag har ingen aning om vad det är för något men jag hoppas att det inte ska vara några konstigheter och att BM ger mig en remiss utan krångel.
Och så har jag lite för lite Prednisolon så jag måste maila "receptgyn" om ett sista telefonrecept. Känns lite surt eftersom jag inte ens kommer att använda hälften av tabletterna i asken. Men så får det vara. Värre saker har hänt.

Så om 25 dagar är jag pillerfri! Bara folsyra/järntabletterna som blir kvar hela graviditeten och sprutorna som blir kvar lite till. Underbart!

Kraaaam!

4 kommentarer:

  1. Härligt, men samtidigt läskigt.... :o) Kram <3

    SvaraRadera
  2. Ja, precis! Sen ska kroppen klara sig själv... Hu!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag var så nervös när jag trappade ner medicinerna att kroppen inte skulle förstå och att något skulle gå snett. Men det gick galant, dessutom såååååå skönt att slippa de kladdiga vaggisarna :-)

    SvaraRadera
  4. Tack, Estra! Jag hoppas verkligen att det går vägen. Och jag ser VERKLIGEN fram emot att slippa vaggisarna!

    Kram

    SvaraRadera