Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 7 april 2010

Dalgångar

För några månader sedan var livet så mörkt, så mörkt och ledsamt.
Jag har läst igenom gamla inlägg jag gjort. Särskilt de som jag markerat med "Jobbigt", "Ren jävla ilska" och "Glädjeämnen". Vilken känsloresa det här är!

Folk säger dumma saker, folk är elaka, man tappar tron på sig själv, negativa besked och till sist, alla dessa hormoner. Och däremellan så skiner solen. Dalgångar.
Jag minns läkaren som sa att det är "kört". Jag minns den spontana ägglossningen som inte alls skulle ske. Jag minns alla de tre avbrutna behandlingarna.

Och nu är det solsken igen. Äggdonationen har gett mig hoppet tillbaka och jag är så otroligt glad.
Visst kan även ÄD misslyckas men utan egna ägg (nåja, några skrynkliga gamlingar kanske ligger kvar och skrotar någonstans där inne) så är det här en ny chans. IVF:er gick ju inte. Det går inte när jag inte kan producera fram ägg själv. I övrigt är det en perfekt miljö för ett ägg att fästa därinne. Det sa den sista IVF-läkaren vi träffade. Så jag tror att vi har bra mycket bättre chanser med ÄD.

Det känns bra. Jäkligt bra.

Krama varandra

2 kommentarer:

  1. Det är så härligt att läsa dina inlägg.
    Du är så uppfriskande.

    Över dig kommer solen alltid att skina över.
    :)

    Jag önskar och hoppas att det ska gå som det är tänkt att det ska gå. Du blir gravid. Åh! Jag önskar så med dig.

    Jag tror dina chanser är super och vet du?
    Jag är säker på att du skulle bli en sådan bra mamma. Du är ett mamma-material på alla alla punkter.

    Jag räknar ner med dig, blivande mammakvinna!

    SvaraRadera
  2. Fan, vad du är go!!
    Tusen, tusen tack fina du!

    Jag tror nog att du är en dundermamma du med. Så jag räknar med dig också, torts att du bara kräks hela tiden, hahahaa!

    kram

    SvaraRadera