Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 5 april 2010

Magkänsla

17 dagar kvar! Tjohoo!

Just idag längtar jag till Åbo så att det gör ont nästan. Jag undrar hur läkaren ser ut, hur sköterskorna är, hur atmosfären på kliniken är och hur personkemin mellan oss och läkaren kommer att vara. Det sistnämnda är väldigt viktigt för oss nämligen. Känns det inte bra hela vägen så blir det inte bra heller.
Tänk, i alla (nåja...) filmer så har folk himmelsk älskog och sen kommer det ut ett vackert litet barn. Och, tja, eftersom vi bara kan leva upp till den första delen av den processen så får vi liksom kompensera med bra personkemi med doktorn så att processen blir komplett. Om vi skulle spela in en film, typ.
Nu ska vi ju inte det men eftersom IVF-försöken påminde oss om att livet inte alltid blir som man vill och när det inte blir det så kan det slå en ganska hårt, så vill vi att allt som vi KAN påverka ska kännas bra. Viktigt, viktigt minsann.
För mig blir den där magkänslan viktigare och viktigare med åren. Ibland önskar jag att jag hade lyssnat på den mer när jag var yngre. Inte så att jag ångrar något men oj, vilka fördelar man får när man lyssnar på magkänslan. Livet flyter så bra då. Rekommenderas.

Undrar om det blir en Farbror Doktor eller en Tant Doktor? Åh, just nu känns allt bara så spännande!

Kram

5 kommentarer:

  1. Tidelidou!

    Jag hoppas ni får en jättebra personkemi med doktorn/läkaren (och embryologen.)
    Embbryologen är ju den som mest skött, vårdat ägget. Och tagit litet hand om det. Doktorn är ju den som lägger det där det ska vara. :)

    Vi hade en snäll embryolog, och en bra läkare.
    Jag hoppas jä'ttemycket att du får det som du vill ha det.

    Min erfarenhet är ju bara IVF-falun. Där var alla jättefina. Jag hoppas det är så i Åbo med.
    Att alla är underbara.

    Om någon är värd att få det perfekt nu..så är det du! <3

    SvaraRadera
  2. Kloka ord... att man ska lyssna mer på magkänslan...

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  3. Tack, fina ni!

    Hoppas att vår embryolog har en bra magkänsla. Att han/hon klappar och gosar med embryot så det mår prima.

    Magkänsla är nog vårt sjätte sinne.


    kram

    SvaraRadera
  4. Blir även jag mer och mer lyhörd för magkänslan med åren...Skulle dock kunna vara ännu bättre på det... Haft en toppenpåsk -hoppas ni också haft det i väntan... På onsdag är det FET dags för oss!

    SvaraRadera
  5. Men vad kul! Och spännande!
    Jag lovar att hålla alla tummar och tår på onsdag så gott jag kan.

    Och vår påsk har varit strålande. Tack!

    Skickar lite supportkramar att ha på onsdag.

    kram

    SvaraRadera