Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 9 april 2010

El

Idag är det 13 dagar kvar. Men egentligen så är det nästan bara 12 dagar kvar för nu är det kväll. Så kan jag väl få räkna?
Mindre än två veckor. Så skönt, så skönt.

Vi har ätit middag med gott vin till. Vi njuter livet och har det bra.
Ibland försöker vi övertyga Fortum om att de ska skicka oss en faktura också. Vi har inte fått någon på fem månader. Fem vintermånader. Kalla vintermånader.
Fortum vill inte skicka oss en faktura för förbrukningen såg så låg ut. Men för Guds skull!! En faktura för fem månader är inte lite förbrukning för vår del. Vi ska fortfarande betala en elförbrukning av ett hus. Lite lägre eller lite högre än genomsnittet spelar ingen roll, för oss är det mycket pengar som ska ut ur plånboken vilket som. Knäppskallar! Fem månaders elförbrukning. Tänk, för fan!

Ja, ja... livet rullar vidare. Och nytt liv ska bli till. Så är det bara.

kram

2 kommentarer:

  1. Det är dåligt av Fortum att inte gå sina kunder tillmötes! Jag har hört om det där förut.

    Min sambo har fått kräksjukan! :-(
    Det började i går kväll och han kan fortfarande inte behålla varken mat eller dryck. Och vi som ska till psykologen på onsdag nästa vecka. I värsta fall ligger jag och spyr för fullt då. Usch, magsjuka är det värsta jag vet.

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog ringa och vara litet irriterad :)
    Nu skulle det vara extra roligt, när man har extra hormoner. Efter att jag var klar med skulle de lämnat fakturan omgående och personligen och jag skulle fått en ursäkt med.

    Jag tycker det är litet av en utmaning som kund att få det att vara som det ska vara.

    Det är litet av det roligaste som finns.
    Ringa och låta soligt glad och skratta, charma dom totalt men samtidigt förklara hur besviken jag är på det inte fungerar som utlovat.

    En sån grej kan göra hela min dag.
    Just nu har vi gratis internet tre månader :)
    (Det fungerade inte en helg.)

    Går det att åka dit personligen?
    Eller få en faktura via nätet?
    Hoppas det löser sig smidigt och på bästa sätt.
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera