Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 17 april 2010

Investering

Fem dagar kvar. FEM! Det är ju inkentinken!
Och fyra kvar tills vi åker. Ååååh, vad roligt!

Vi fick räkningen från psykologen. Fan, man får se till att man håller sig mentalt frisk så länge det bara går... 3000 spänn! Galet. Men det gör inget i sammanhanget. Vi har ju avsatt hela vår ekonomi till det här. Men, som sagt, jag vill dela med mig av allt jag kan i den här processen så nu vet ni. Det går säkert att hitta någon billigare psykolog men nu blev det så här.
Eftersom vi också hittat en gynekolog som kan skriva recept på de läkemedel vi behöver så sparar vi ju in de pengarna i alla fall. Nollsummespel.

Vi hade tänkt att installera en kakelugn hemma men nu blir det att investera i en bebis istället. Sjukt rolig jämförelse! Kakelugn eller bebis. Valet är ju självklart men roligt är det. Kakelugnen får vänta.

Nu ska jag deklarera. Fy, så trist!

2 kommentarer:

  1. Det kostar 3000 kr för oss också för psykologbesöket.

    Kul jämförelse vad man kan få för pengarna... Då är det klart mycket mer värt med en bebis än en kakelugn. Vi har stoppat alla större investeringar för tillfället, t ex ingen ny kyl och frys vilket skulle behövas.

    Tack för att du påminner om deklarationen! Den hade helt försvunnit ur mitt medvetande.

    Vi ska strax ta en promenad till ett mysigt café som ligger i närheten där vi bor. Bra att jag får ihop lite steg. Är med i en stegtävling och har en stegräknare på mig överallt.

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det är så mycket det kostar.

    Duktiga du som går! Låter otroligt skönt att få slappa på ett fik. Jag föredrar det framför att deklarera....

    Kram

    SvaraRadera