Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 19 april 2010

Underhållning

Tre dagar! Men om jag vill så är det bara två dagar kvar. För resan påbörjas på onsdag kväll. Och det är ju kväll nu så man kan nästan säga att det är två dagar kvar. Hihi!
Märks det att jag ser fram emot det här?

Ikväll har jag varit på något så roande som ett samfällighetsmöte med en massa grannar. Jag och min man är de nyaste i området så vi satt ganska tysta. Till en början...
För i nästan två timmar diskuterades det huruvida vi ska ha fartgupp vid infarterna till området för att folk kör för fort. Området fullkomligt kryllar av ungar så det här med att dämpa farten har diskuterats i elva (11!) år. Nu var det dags för ett beslut för hur man skulle göra.
Styrelsen hade tagit fram förslag på fartgupp som var stora och breda så att plogning kan fortsättas att göras utan problem. Styrelsen var otroligt påläst och det märktes att de gjort allt de kunnat för att tillmötesgå medlemmarna.
Ändå var det tre personer som vägrade ge med sig och ville bordlägga förslaget. De ville ha en stoppskylt istället. Det skulle vara mycket bättre. För barn leker sämre med fartgupp. Det var ett av argumenten.
Av dessa tre, var det bara en som konstant opponerade sig. I slutet av sin argumentation så snurrade han in sig så att han övertalade sig själv att vara emot sitt eget förslag. Hahahahaaa!
Själv kunde jag inte låta bli att fråga hur många förslag som kommit upp på elva år. Och varför inte stoppskyltsförslaget då fått en sån genomslagskraft tidigare om det är en så bra idé som han framhävde. Han hade inget svar på det och styrelsen konstaterade att man kan kombinera gupp och stoppskylt. Ordförande (som verkar vara otroligt sympatisk och bra) kunde till slut inte hejda sig utan sa bara: "Åh, jag vill hem!". Tror att han är ett stort Djurgården-fan och ville se kvällens hockeymatch...

Behöver jag säga att min man och jag satt och bet oss i läppen hela tiden. Vi KUNDE bara inte hålla oss. Till slut var det fler som skrattade. Allt blev så otroligt roligt. Inte polsk riksdag, men det blev så dumt allting. Elva års diskuterande hur man (ej boende i området) ska sänka farten i området. Elva år av småkids som riskerar att bli påkörda och så kan inte vuxna människor lyckas enas om hur man skyddar barnen.

Och där satt vi två som bara vill ha barn och inget annat. Klart att vi ser det som självklart att det ska vara gupp. Och skyltar. Allt för att skydda ungarna. Jag skulle kunna föreslå att göra hela området till en "gated community" där inga bilar alls får komma in, bara ungarna får leka ifred. Hahahahaa! Klart att det blev så lustigt att höra den där diskussionen då!

Elva år av diskuterande. Jösses!
Men tro det eller ej, det var fantastiskt härliga människor vi har till grannar!

Underhållning på hög nivå.

Kram

1 kommentar:

  1. Roligt att ni har det roligt och bra.

    Två dagar kvar, det är alldeles snart det.
    2 önskedagar till ditt önskeägg.

    Jag ska personligen be ägggudinnan om extra fästklet och extra bra kvalité och allt annat som är jättebra, så att det kommer gå jättebra med ditt/dina önskeägg.

    Massa massa lycka till med allt och hoppas att ni får det jättefint-sådär som man vill ha det.

    SvaraRadera