Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 25 april 2010

Varning

Kom på en sak som jag inte brytt mig om tidigare men som jag tror är viktigt att jag delar med mig av.

Jag har en profil på Familjeliv.se för att kunna läsa diskussioner och info kring ÄD och IVF:er. Jag vill tillgodogöra mig av andras erfarenheter kring de ämnena. Därför har jag t.ex. också den här bloggen; för att kunna dela med mig av mina tankar och min erfarenhet och kanske hjälpa andra i samma situation.
På FL kan man "inboxa" varandra (ungefär som att maila) om man vill. Den 26:e mars fick jag ett meddelande som jag genast förstod var från någon "scammare" därute på nätet som kallade sig för "Important1nF02", så jag brydde mig inte om meddelandet. Så här löd det:

"Hej Jag har läst hela din presentation, Jag VILL verkligen om jag kan hjälpa er med IVF eller adoption om ni vill verkligen göra det, Har haft mycket positiv kontakter med bara en klinik efter vi försökt få barn , vilket tack fertility.webs.com/ och deras klinik och personal vi fick en underbar pojke som är 1 år och 5 månader nu. Just nu har jag fått en BRA erbjudande från kliniken jag går hus att jag kan överlåta en rabatt på över 1000 USD till någon vän eller vem jag vill som vill boka tid hus dem, det är inte så att dem har tider ,vilket dem inte har oftast ,långa väntetider ,men eftersom det är så bra klinik,så tycker jag ni ska försöka om ni vill kanske få ett barn, sedan ordnar dem med adoptioner , bara skicka mejl med eran önskemål. Om du vill att boka tid hus den klinik som jag går-i Estland med BRA rekomendationer skicka Email till fertilityclinics@ymail.com deras web fertility.webs.com/ Har du flera frågor, kan alltid skicka pm eller Email till mig oxå. Min Email är salma_ya@yahoo.com . Om du behöver boka tid hus en av dem bästa kliniker i Estland-Tallinn, so kan du skicka mejl till fertilityclinics@ymail.com , Jag ar fått en rabatt som gäller när man bokar tid första gången med dem , gäller för Max avdrag- 1000 USD , om du vill boka tid med dem hör av dig så ge jag rabatt uppgifterna till dig,eftersom jag går själv till klinik som bokades med samma sätt,har redan en pojke 1år och 5 mån och går för andra barnet hus dem just nu. klart man kan adoptera oxå , kontakta fertilityclinics@ymail.com deras web sidan: www.fertility.webs.com/ see deras web sidor det förklarar om adoptions möjligheter och dem ordnar med allt nödvändigt o lagligt klart, känner en par som har redan adopterat två barn genom dem , dem ordnar med allt som behövs och väldigt professional inom adoption.

mvh - Lycka till"


Så fort någon jag inte känner pratar pengar med mig på det där sättet så VET jag att det är en idiot. Och det har ju bekräftats eftersom FL har tagit bort profilen omgående. För övrigt så är det lite skojigt att det står "Jag har läst hela din presentation", för min består bara av några ynka rader.
Men det är inte alla som är så fantastiskt insiktsfulla som jag (hehe) så jag vill bara påminna om att vi som försöker skaffa barn ibland kan vara väldigt sårbara. Så gå inte på såna här meddelanden. För det finns säkert någon därute som faktiskt tänkt tanken på att det kanske är en bra klinik avsändaren pratar om. "Han/Hon kanske bara har lite dålig svenska", typ.

Ibland kan man tappa tron på mänskligheten. Speciellt när idioter försöker att sko sig på andras olycka. Man kan inte sjunka lägre än så. Avskum. Patrask.

Så, nu fick jag det sagt.

Kramas istället!

2 kommentarer:

  1. Hej
    jag har fått också liknande meddelande...
    känslig

    SvaraRadera
  2. Åååh, visst är det dumt?! Så otroligt, otroligt dumt!

    SvaraRadera