Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 1 april 2010

Sockersöt

Men...men...men...hela dagen har jag trott att det här var årets stora 1:a april-skämt. Allvarligt talat, jag trodde det! Men nu nu är det t.o.m. en debatt om det här på tv. Alla nyhetskanaler har pratat om det här.

Sockerskatt

Det kanske är en bra idé eller en dålig idé, men varför blåser denna debatt upp den 1:a april? För Guds skull!! Jag tänker äta godis hela helgen. Jag öser godis över alla. PÅSKÄGG! Jag vill inte betala skatt för sånt. Inte nu i alla fall.

Och ska vi ha skatt för det tycker jag att vi ska ha skatt på fett. All fett. Och så ska folk som inte tränar få en extraskatt. Och en kaffeskatt vill jag ha.
Eller, jag vet, vi tar en skatt på de som tar för stora portioner! Perfekt. Så stävjar vi allmänhälsan. Eftersom vi vuxna människor inte har ett val och inte vet bättre.

Näe, usch. Jag ska göra eget godis. Skulle det räknas som skattefusk?

Söta sockerkramar till alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar