Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 26 februari 2011

Dejtutfall

Kul! En ny följare! Varmt välkommen beautifulfreak. Schysst alias! :o)!

Jahapp. Nu var bloggträffen över. Det känns lite tråkigt för det gick så fort. Man kanske skulle anordna en bloggresa med övernattning så att man hinner pladdra med alla? Typ.
Hursomhelst, några blev sjuka innan träffen så vi blev bara fyra stycken; LadyBond, Tonci, Jenny_Maria och jag. Men ack så trevligt!
Vi drack för mycket vin (inte Tonci för hon ruvar, håll tummarna nu alla!), vi pladdrade och diskuterade och hyllade (oss som kämpar så klart, inga andra, hehehee).
Alla är vi i olika skeden i livet och behandlingarna men så mycket vi delar ändå. För mig kändes det fantastiskt att kunna öppna munnen och prata på, utan att förklara vad saker innebär, alla som satt vid bordet förstod. Allt. Det känns som att jag fått vänner för livet faktiskt. Även om vi aldrig mer skulle ses så känns det så.
Tänk vad lite ord och delande av tankar kan göra. Jag känner mig faktiskt lite upprymd. Större i tanken på något sätt.

Vi har konstaterat att det är helt normalt att vilja slå en lycklig mamma. Vi har konstaterat att det är helt normalt att tycka att allt är orättvist. Vi har konstaterat att vänner som visar intresse men inte lyssnar på "riktigt" gör oss förbannade. Vi har konstaterat att det är helt normalt att inte vilja ha toapapper med tryck på för då kan man inte analysera toabesöket.
Ja, ni ser. Helt normala diskussioner bland oss barnkämpar.

Jag är galet tacksam för det jag fick igår, fler vänner. Tack för det kära ni!

KRAM

12 kommentarer:

  1. Hahaha - "inget toapapper med tryck för då kan man inte analysera toabesöket" HAHAHAHAHA!!

    SvaraRadera
  2. Hahahahaaa! Jag vet! Visst är det roligt?
    Men så blir det när man försöker få barn hela tiden, jö. Måste ha stenkoll på eventuella blodprickar eller dylikt. Hahahaahaaa!

    SvaraRadera
  3. Tack själv Wilda! Det var en jättetrevlig kväll, med underbar sällskap och viktiga ämnen (framför allt frågan om toapapper ;-))!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh, det var precis det där jag längtat efter! Att få tala fritt och öppet om allt, och framför allt utan att behöva försöka förklara allt innan. Det låter som ni hade en toppenkväll, är så besviken jag missade. Min kväll var inte lika spännande, tittade mest rakt ner i toaletten och hulkade alt låg invirad i filtar och täcken i feberfrossa. Karln fick inte ens tugga på sina fredagschips då det framkallde kräkreflexer direkt. Idag känns det mest som om jag brutit alla revben. Och i hallen står påsen med godis, vin och en liten present jag köpte till värdinnan när jag var i London i början av veckan. Hoppas den kommer till användning snart!

    SvaraRadera
  5. Tycker synd om dig, kalimero! Jäklars otur!
    Jag lovar att vi gör om det här för det var så trevligt och kul. Du var saknad igår ska du veta!
    Krya på dig massor!
    Vi ses.

    Många, många, många kramar

    SvaraRadera
  6. Det känns verkligen bedrövligt att behöva ligga hemma när man kunde varit med er och snick snackat om allt viktigt (och kanske oviktigt) i världen!! Jag ville också vara med!!! Hoppas på en snabb återträff :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Ja, du var också saknad! Så trist att du också blev sjuk. Hur mycket otur får ni ha?! Synd om dig också så klart så nu MÅSTE vi ju bara ha en till träff! :o)

    Krya på dig och ta en bit chokladkaka för mig också (den ser gaaalet god ut på bilden!!).

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Ju mer jag läser på era bloggar om gårkvällen desto mer förbannar jag mig själv att jag inte mådde bättre i psyke och fyse....nä, det där lät ju skumt men jag menar i psyke och kropp. Jag tycker som du att vi MÅSTE ha en bloggträff till, om inte tidigare så kanske på en bloggträff som planeras till den 21-22 maj -mer info kommer inom kort. Kramis Lila

    SvaraRadera
  9. Låter verkligen som ni hade trevligt, önskade så att jag hade kunnat varit med. Ni verkar ha haft diskussioner som man bara kan drömma om att ha med sina vänner.
    Massor med kramar!

    SvaraRadera
  10. Ja, men visst! Vi får helt enkelt ordna fler träffar. Så himlans trevligt och givande är det.

    kram

    SvaraRadera
  11. Hihi tack för den lilla notisen =)
    Ni verkar vara helt galet kul gäng mitt i all bedrövelse. Kul och stärkande att se!
    Kramar beautiful freaken ;)

    SvaraRadera
  12. Ja, liiiite kul måste man få ha mitt i allt kämpande och sorg. Annars överlever inte jag. :o)

    kram

    SvaraRadera