Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 18 februari 2011

Löst

Man kan tycka att jag är obstinat men det struntar jag i. Ni förstår, jag tycker att jag ska få hävda mina rättigheter utan en massa trams. Och när vi nu betalat ALLT i vår behandling privat så tycker jag faktiskt att landstinget kan ge oss en blodgruppering när vi ber om det. Vi betalar ju själva testet själva. Varför blir vi ifrågasatta? Därför gjorde jag försöket att få det vi har rätt till. Ack, så dumt.

Men nu är inte allt värt hur mycket som helst.
Att hålla på och ödsla energi på dumma husläkare är värt MINST 800 kronor.
Det är vad det kostar för att få blodgrupperingen på remiss hos Strandkliniken. 500 pengar för administratin och 150 pengar per test.
Tyvärr hade läkaren gått för dagen men på måndag 10:30 så kan vi hämta remisserna och då går vi och tar testet på en gång.
Och vi slipper ha med Aleris att göra. 800 är det värt. Och de pengarna förlorar Aleris. Plus den tid som två läkare och två sköterskor har spenderat på att inte kunna bestämma sig för om vi är rättfärdiga medborgare eller inte.
Grattis Aleris.

Puh, så skönt!!!


Kram till alla andra

4 kommentarer: