Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 14 februari 2011

Sagan slut

Så tog sagan slut.
Embryona överlevde inte upptiningen. Inget av dem.

Nu står vi på ruta noll igen. Nu måste vi vänta på att de hittar en ny donator. Läkaren sa att det blir nog inte förrän efter semestern som vi kan starta igen. Fan.
Jag frågade om hur man kan göra om man har en egen donator men hon påtalade att det inte var något de rekommenderade eftersom man känner varandra. Jag vet inte vad hon sa efter det. Jag slutade att lyssna.

Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan. Fan.

Faaaan.

25 kommentarer:

  1. FAAAAAAN

    Går det inte att göra en korsdonation när ni har en egen donator?

    Stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Åmen, så var det ju inte meningen att det skulle bli ju! Vem var det inte begrep det? Massor med styrkekramar, hoppas att det löser sig fortare än innan semestern

    SvaraRadera
  3. Åhnej, så var det ju inte tänkt att det skulle gå:((
    Om jag ändå kunde trolla!
    Kramiz och tänker på er.

    SvaraRadera
  4. Helvetes jäkla fan!
    Jag blir så ledsen för er skull.

    SvaraRadera
  5. Åh! Helvetes jävla skitbajs.
    Jag blev helt gråtfärdig. Åååååh.
    Det skulle ju bli bra det här. Jag blev så ledsen med dig så jag vet inte ens vad jag ska skriva.

    Ring om du vill.

    Känns inte direkt som att stjärnor hjälper.

    Men massa massa stora flyttkartonger fulla i kramar och än mer omtanke till en av de finaste människor jag känner!

    Massa omtanke till er båda.

    SvaraRadera
  6. Men NEJ!!!
    Detta är ju mardrömmen. Hur många hade ni kvar? Vad säger AVA att det kan bero på? Fy sjutton så tungt att stå på ruta ett igen. Nej vad ledsen jag blir.
    Kramar från en medkämpe.

    SvaraRadera
  7. Jag är hemskt ledsen för er skull. Det borde inte ta så lång tid som efter semestrarna.

    SvaraRadera
  8. Men nej, nej, nej. Känner så med er. Vacum, poff å så blev det bara tomt.
    Det måste finnas en lösning snabbare än efter sommaren... Använder de sig inte av Korsdonation??! Många kramar

    SvaraRadera
  9. NEJ. f-n vad trist, det är ett sånt antiklimax!!! har själv ställt in en resa när upptiningen inte funkade.
    visst vet du att man får förtur i kön uppe i umeå - ivfkliniken heter det väl - om man har egen donator? de gör äd upp till 43 år. och man får inte "kompisens" ägg utan de gör korsdonation, man slänger s a s in ägg i äggbanken. hmm, tänker på er. kram!

    SvaraRadera
  10. SÅ TRÅKIGT!
    Jag förstår dig och vet hur tung det känns.
    kram känslig

    SvaraRadera
  11. Jag blir så otroligt ledsen för din skull!!! Vilken fruktansvärd otur!! Jag tänker mycket på dig/er och hoppas verkligen att de hittar en donator fortare så ni får sätta igång igen innan sommaren!

    Kramar i massor till dig!

    SvaraRadera
  12. Nämen guuuud... det finns verkligen ingen nåd i den här branschen. Det går som det går ändå. Och det är så inihelvetesgrymt att jag saknar ord.

    Hur tänker ni om ED? Jag tänker att om man har tur kan man få till ett förstabesök och kö och transfer långt innan hösten (jag köade två månader). Ingen dans på rosor, men risken för att få inget tillbaka är mindre - i alla fall har jag hört om någon som istället fått andra embryon när de tilltänkta dog. Maila mig om du vill veta mer. Jag förstår om anonym ED inte är detsamma givetvis

    SvaraRadera
  13. Nej, usch, fy f*n vad tråkigt! Såå fel!

    Hade det inte varit för dessa idiotiska åldersregler så hade jag ställt upp som donator direkt om det hade hjälpt er!

    Kramar i mängder till er båda!

    SvaraRadera
  14. Åhhh! Vilket skit!

    Jag är SÅ ledsen för er skull!

    Kramar!

    SvaraRadera
  15. meh aaaaarrhhh, vad är detta! jag blir så ledsen, så ledsen. Detta livet är så ofattbart orättvist - hela tiden :-(

    Röv oxå!

    SvaraRadera
  16. Stackars stackars er... så orättvist och omänskligt att behöva gå igenom allt som ni har gjort.

    Stor kram från Malin (som snart ska inleda sitt 3:e IVF-försök)

    SvaraRadera
  17. Ååååå, jag kramar om dig så hårt!

    SvaraRadera
  18. Så otroligt orättvist!
    Jag känner med er och skickar massor av styrkekramar!
    Bryt ihop och kom igen!

    SvaraRadera
  19. Näää - nu blev det fel - universumkod skriv om - på alla hjärtansdag ska Wilda bli gravid och få tvillingar i början av november - Helge och Gertrud - så nu är det fixat i rättningsprogrammet - Kramar till tröst och styrka

    SvaraRadera
  20. Nämen.....usch.... jag instämmer i ett "FAAAAN". Kram på dig.

    SvaraRadera
  21. TACK! Fina, fina, fina ni!
    Tår i ögat av all vänlighet från er...

    Kram

    SvaraRadera
  22. Nejmen åhhh, jävla skit!! Skickar en bamsekram till dig, massa kramar Lisa

    SvaraRadera
  23. Alla ni och alla som hört av sig. Alla.
    Jag hoppas att ni förstår hur bra ni är och vilket stöd ni ger.

    Vackert är vad det är.

    TACK

    SvaraRadera