Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 18 februari 2011

Never ending story

Fick en magkänsla... Ringde mottagningen igen. Jodå, de visste inte hur de skulle förhålla sig till vårt "case". Skulle vi få blodgruppering eller inte. Förmodligen var det bara för att Bitte antog att vi skulle göra ÄD utomlands. De vill veta vad vi ska ha provet till.
Jag blev rasande men lugnt och sansat förklarade att jag i ärlighetens namn inte förstod vad problemet är. Jag förklarade att det inte har någon som helst betydelse vad vi ska ha provet till. Vi har ingen som helst skyldighet att meddela dem det.
Vi är hederliga skattebetalare som har rätt att veta dessa värden om vi vill. Sköterskan lovade att prata med läkarna direkt efter lunchen och återkomma.

Aleris, var det. VD:n får ett brev på sitt bord på måndag.

Kram

2 kommentarer:

  1. Aaargh! Jag blir frustrerad bara av att läsa om hela karusellen, hur svårt ska det behöva vara liksom!?

    SvaraRadera
  2. Ja, dagen har verkligen gått i frustrationens tecken!
    Hur jobbigt som helst...

    Kram

    SvaraRadera