Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 17 oktober 2010

Dröm

Vaknade av alarmet som ringde klockan 7. Det var dags för dagens första Primolut.
Inatt vaknade jag klockan 1. Sen somnade jag om kl 5. Bihålorna dunkade till vansinne så jag smög ut till soffan och somnade halvsittandes framför tv:n. När jag vaknade var jag alldeles svettig och nu är febern borta. Nu kanske jag äntligen börjar bli bättre.

När jag är så här sjuk så drömmer jag ofta konstiga drömmar. Inatt drömde jag om att vår ÄD var "felfördelad". Den kostade JÄTTEMYCKET men vi fick bara en tredjedels embryo för pengarna hade inte gått igenom från Sverige till den finska banken. Så i drömmen försökte jag övertala kliniken att inte dela på embryot i tre delar utan faktiskt sätta in hela embryot. Läkarna förstod inte vad jag ville uppnå med min diskussion och tog fram en skalpell för att dela embryot. Men de kom aldrig till skott för diskussionen bara fotsatte. Jag var så frustrerad över att de inte förstod att vi faktiskt hade rätt till HELA embryot inte bara en tredjedel. Galen dröm.

I övrigt så älskar jag dagar som igår och idag. Solen skiner, luften är frisk och klar och alla löv är röda, gula och orangea. Då är det trist att ligga sjuk hemma. Jag missar de vackraste dagarna på året känns det som. Jag får väl se fram emot nästa års vackra höstdagar istället. Jorden snurrar ju och årstiderna återkommer.

Nu ska jag dricka te.

Kramas därute!

3 kommentarer:

  1. Haha vilken dröm! Mysiga höstdagar blir det nog fler av i år också! Krya på dig! :-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, visst är den rubbad?! Hahahaa!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Hihihi vilken kul dröm! Jag ser diskussionen framför mig. Jag har också knasiga drömmar ibland. Krya på dig! Kram från Tabasco

    SvaraRadera