Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 12 oktober 2010

Gråt

Gråten kom. Åkte hem tidigare från jobbet och bara grät i bilen. Fan, allt är för jävligt och så förbannat orättvist! Inte bara att få minus och motgångar utan att det ska vara så galet jobbigt.
Ett ganska bra tag, flera månader, efter att min mamma dog (för många år sedan nu) så kunde jag få gråtattacker när tårarna bara trillade av ren saknad. Precis så känner jag nu. Det är samma slags saknad och samma slags gråtattacker. Skillnaden är att jag aldrig haft det jag saknar. Och det gör inte saken lättare.
Förmodligen är det samma slags krissituation som jag är i rent kroppsligt nu som då. Psyke och kropp förstår den otroliga sorgen och reagerar.
Skillnaden är också att när någon dör så förstår omgivningen ganska väl. Nu förstår ingen. Trots att min sorg liknar den som uppstod då. Det är otroligt jobbigt.

Hoppas att den inte blir långvarig... Jag gråter och får se.

Sorgsna kramar

8 kommentarer:

  1. Sänder massor av kramar till dig.
    Jag kan inte säga att jag förstår, men jag kan tänka mig din känsla. Och det här löser sig denna gång, ska du se ;))

    Kramiz kramiz kramiz
    Annkatrin

    SvaraRadera
  2. Det tycks mig som att du brytit ihop.
    Det är ju då man gråter så.
    Du vet var jag finns om du vill prata ledsamt med. Massa massa kram till en liten liten tjej.
    Dig.

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. ojoj...jag förstår dig så väl...vi sitter i samma sits jag o du
    många kram
    känslig.
    fick du mitt mail

    SvaraRadera
  4. Tack, fina ni.
    Jag tror att gråten är bra på något sätt så jag hoppas att det är över snart.

    KRAM till er allihop

    SvaraRadera
  5. känslig: nej, jag har inte fått mailet. Skickade du till wildamathilda@hotmail.se ?

    kram

    SvaraRadera
  6. Många tröstkramar till dig! Du är inte ensam. Kram från Tabasco

    SvaraRadera
  7. ja jag skickade till den...jag skickar den igen sen..imorgon är det dags för min del...få se om jag kan sova
    känslig

    SvaraRadera