Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 14 oktober 2010

Tristess

Suck, vad tråkigt det är att vara sjuk. Fortsätter det så här så måste jag vara hemma imorgon också. Trist!
Men jag ska väl inte gnälla egentligen. Det är bra att vila upp sig också och bli ordentligt frisk inför FET. Tänk om jag hade blivit sjuk lagom till den? DET hade inte varit roligt.

Ibland vill jag bara sätta igång och måla och fixa här hemma men samtidigt så vill jag inte. Jag vill vänta tills vi vet att det blir en bebis. Först då kan jag göra som vi vill ha det. Det känns liksom onödigt att fixa för jag vet att blir det en bebis vill vi kanske ha det annorlunda. Förhoppningsvis blir det en bebis snart så då känns det onödigt att börja fixa till allt. Och att redan nu göra det som vi vill ha det med en bebis i huset vore verkligen att utmana ödet. Så vi får ha det som vi har det. Inte för att det är så hemskt, men ändå... Jag vill fixa.

Och så vill vi åka på långsemester långt bort i februari men det skjuter vi nog på. För går de inte vägen den här gången så vill vi nog göra ett nytt försök i januari (ja, jul och nyår vill jag nog inte tänka på ÄD om det går åt skogen nu...). Och SKULLE det gå vägen, ja då vill jag inte resa långt bort när vi är i vecka 10-12. Känns lite riskabelt om något händer.

Ständigt dessa omprioriteringar. För att försöka få det liv och familj vi vill ha. Om vi lyckas så är det verkligen värt det. Om inte... ja, då får vi ta det då.

Kramar

7 kommentarer:

  1. Du?

    Jag har tänkt.
    Varför ska du vänta med att fixa?
    Det är ju som att sätta livet på paus.
    Semester är på paus, det kommer du inte ifrån.
    Jag hajjar att ni inte kan åka iväg.

    Jag vet en tjej i USA. Hon ville vänta med att skaffa hus tills hon träffade den rätta. Hon väntade en massa år. Sen bestämde hon sig för att skaffa hus själv. Så hon köpte ett. Sen tränade hon som sagt den rätta. Han fick flytta hem till henne.

    Men jag fattar inte ändå. Vill du fixa hemma-gör det! Du får välja inredning som du vill. Antingen så planerar du för barn-eller W så planerar du för dig själv(och maken såklart).

    Sätta livet på paus är korkat. Jag gör det med i vissa fall. Vissa saker som jag inte kommer undan med. Men du..när det gäller inredning har du ett val. Jag förstår inte varför du väljer bort det. Jag väljer bort det ibland men för att jag är trött och slut efter allt. Men har du ork.. ängel-stjärn-person så tycker jag du ska sätta igång med att fixa hemma!
    För att det är roligt att göra och det är roligt att få fint. Sen kan ni ha semester hemma :D

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Kramar från Tabasco

    SvaraRadera
  3. Jo, jag förstår ditt resonemang och ditt stöd men om våra fem ägg i frysen resulterar i noll bebisar, ja, då måste vi göra om allt igen. Vi har redan lagt ut 120.000 kronor. Varje FET kostar 10.000 plus resa och hotell. Och uttag av semesterdagar. Frysförvaringen kostar 3.500 per år oxå. Så att köpa en massa prylar, kakel, färg, klinker, köksluckor, möbler etc känns som en andrahandsprioritering just nu bara... Det finns en risk att det blir 150.000 kronor till som ska ut nästa år. Så något större fixande får helt enkelt vänta. Lite färg här och var får räcka. Det har vi ork och lust till just nu.

    Men visst håller jag med om att man inte ska försumma alltför mycket. Det gäller att leva också. Då blir hela processen lite lättare.

    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Tack! Glömde jag ju att säga till er alla! :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Aha, då är jag med.
    Men en målarburk då?
    Bara en liten? :D

    Vad dumt, därför är det extra bra att du sökt.
    Tycker det borde vara direkt subventionerat utomlands. Fler borde söka som gör utomlands.
    Utöka resurserna för att minska köerna.Osv..
    Det är mycket som är -inte så genomtänkt, rent praktiskt för många i det här.
    Usch, önskar jag kunde underlätta mera.

    Massa massa kram!

    SvaraRadera
  6. Hahahaa! Självklart en målarburk eller två!
    Kanske att vi t.o.m. Gör mer än så... ;o)
    Ååh, vad jag önskar att det går vägen nu!

    Klarvakna kramar

    SvaraRadera