Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 7 januari 2010

Frågor

Vår läkare har skrivit ut Provera (10 mg) till mig eftersom min mens inte behagar komma när jag förväntar mig det. Just därför är jag alltid lite tveksam till BIM när det gäller mig. För det finns inte längre någon förväntad mens att "inte förvänta"... Om ni förstår vad jag menar.
Ja, ja, hursomhelst så var imorgon min BIM men nu har jag tagit två test och det var bara ett stort förbaskat "Nej, du är inte gravid" och "Nej, du ÄÄÄR inte gravid sa jag ju"-svar. Så jag borde få mens imorgon eller i helgen. För att skynda på det hela så tog jag en av de där tabletterna ändå. Får se om mensen kommer inom några dagar eller om det blir efter kuren. Den som äter piller får se....

Och så här håller jag på. Resonerar fram och tillbaka, "ska jag ta pillret eller inte?", "vågar jag tro att jag kanske är gravid?", "jag tror inte att jag är gravid, kan jag ta ett glas vin då?". Jag kan bli galen för mindre!! Jag skulle ju bara slappna av! Jag hoppas innerligt at det inte bara är jag som är så här nojjig. Men det tror jag inte. Faktum är att mellan 20-25% får kämpa extra för att få barn. De andra 75-80% får barn inom ett år. Så jag har i alla fall 20% halvnojjiga vänner därute, hahahaa!

Du som kämpar som jag, glöm inte att du inte är ensam.
Du som inte behöver kämpa, fråga inte när jag ska skaffa barn. För jag vet inte svaret.

Kramas i vinterkylan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar