Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 31 januari 2010

Kompromiss

Ok, nu har vi "dealat" till oss ett kompromissäggplock kan man väl säga.
Istället för att starta med injektioner vecka 10 som läkaren ville så blir det som vi hade trott att det skulle vara, vi har preliminärt äggplock vecka 10.
Det betyder att jag måste skjuta på mensen någon vecka så jag måste knapra Provera lite längre, ca 20 dagar istället för 10. Det är för att de ska ha plats för att kunna ta emot mig på CvL. För mig är det viktigt att vi är på väg i alla fall och att läkaren förstår att mensen inte tickar som en klocka.

Jag har tagit en Provera idag och nu känns det i alla fall som att vi har påbörjat något nytt även om det är en bit kvar till injektionerna. Det gör inget. Det är helt och hållet psykologiskt nu. Med alla dessa hormoner hit och dit i kroppen så är det viktigt för mig att ha ett mål, inte bara vänta på något som kanske kommer.

Visste väl att Ingela skulle lösa det här. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar