Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 23 januari 2010

Hjärnsläpp

Jo, det var som jag befarade. Men värre. Jag tar inte 150 enheter. Jag har tagit 75 enheter!
"Ojdå, bara en ampull? Du ska ta sex." sa sköterskan jag pratade med.
Jag kunde inte hålla mig utan skrattade till lite.
"Det är skönt att du tar det så", sa hon då.
"Ja, det är ju inte dödliga doser direkt", blev mitt svar. Suck, jag har en sån fallenhet. Att alltid kläcka ur mig något korkat vid fel tillfällen. Sånt som inte passar in liksom...
Hursomhelst så sa hon att det inte var någon större fara. Hon bad att återkomma lite senare i eftermiddag så skulle hon kolla med läkaren hur vi skulle lösa det hela.
Nu ska jag då "öka" dosen, d.v.s. ta den korrekta dosen och göra det t.o.m. onsdag och så fick jag en ny tid för VUL på torsdag morgon istället. Skönt att det löste sig.

Tänk vad snurrig man kan vara. Jag som är så petig när det kommer till sånt här. Vet inte vad det är med mig men jag har nog fått en rejäl hjärnsläpp. Hoppas att det är över nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar